| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim programlarını ve özelliklerini tanımak ve okul öncesi eğitim programına uygun sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okul Öncesi Eğitim Programı hakkında bilgi sahibi olur | 
			
		 
			PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Kazanım ve göstergeleri bilir ve kullanır | 
			
		 
			PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun olarak aylık eğitim planı hazırlar | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Okul Öncesi Eğitim Programına uygun olarak etkinlik planları hazırlar | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-5 | Okul öncesi eğitim programını değerlendirmede farklı değerlendirme yöntemlerini kullanır. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanışma ve dersin tanıtımı Eğitim programının tanımı, yararları, özellikleri, ilkeleri ve ögeleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 2 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 3 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, kazanımlar ve göstergeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 4 | Etkinlik Çeşitleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 5 | Öğrenme Merkezleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 6 | Planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı, formlar) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 7 | Planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı, formlar) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 10 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 11 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 12 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 13 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 14 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 15 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı | |
| 2 | Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Ankara: Pegem. | |
| 3 | Kuru, N. (2020). Okul öncesi eğitim programları. Ankara: Eğiten. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8-14 | 3 | 40 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8-14 | 3 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 155 | ||