Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 205 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 205 Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim programlarını ve özelliklerini tanımak ve okul öncesi eğitim programına uygun sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul Öncesi Eğitim Programı hakkında bilgi sahibi olur PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Kazanım ve göstergeleri bilir ve kullanır PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun olarak aylık eğitim planı hazırlar PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Okul Öncesi Eğitim Programına uygun olarak etkinlik planları hazırlar PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Okul öncesi eğitim programını değerlendirmede farklı değerlendirme yöntemlerini kullanır. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Eğitim programının tanımı, yararları, özellikleri, ilkeleri ve ögeleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, kazanımlar ve göstergeler Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
4 Etkinlik Çeşitleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
5 Öğrenme Merkezleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
6 Planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı, formlar) Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
7 Planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı, formlar) Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
10 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
11 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
12 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
13 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
14 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
15 Etkinlik planı hazırlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı
2 Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Ankara: Pegem.
3 Kuru, N. (2020). Okul öncesi eğitim programları. Ankara: Eğiten.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8-14 3 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8-14 3 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 7 21
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 7 21
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 155