|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim programlarını ve özelliklerini tanımak ve okul öncesi eğitim programına uygun sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul Öncesi Eğitim Programı hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kazanım ve göstergeleri bilir ve kullanır |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun olarak aylık eğitim planı hazırlar |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Okul Öncesi Eğitim Programına uygun olarak etkinlik planları hazırlar |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Okul öncesi eğitim programını değerlendirmede farklı değerlendirme yöntemlerini kullanır. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı Eğitim programının tanımı, yararları, özellikleri, ilkeleri ve ögeleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, kazanımlar ve göstergeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Etkinlik Çeşitleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Öğrenme Merkezleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı, formlar) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı, formlar) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
10 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
11 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
12 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
13 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
14 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
15 | Etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı | |
2 | Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Ankara: Pegem. | |
3 | Kuru, N. (2020). Okul öncesi eğitim programları. Ankara: Eğiten. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8-14 | 3 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8-14 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 155 |