| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SEÇİL YILDIZ, SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğretmen adaylarında; toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, etkili iletişim, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven becerilerini geliştirmek ve toplumun güncel sorunlarının farkına varıp çözüm üretmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. | 
			
		 
			PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir. PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-26 Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Güncel ve toplumsal sorunların farkına varır. | 
			
		 
			PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir.
 PÇ-26 Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. | 
			
		 
			PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir.
 PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Topluma hizmet çalışmalarında gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir. | 
			
		 
			PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir. PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-5 | Diğer kişi ve kurumlarla iş birliği içerisinde çalışır. | 
			
		 
			PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanıtımı, önemi, kurallar ve toplumun güncel sorunlarını belirleme, sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Soru Cevap Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Proje hazırlama aşamaları ve örnek projelerin tanıtımı, proje konusu belirleme | Soru Cevap Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Proje yazma ve gerekli yazışmaların organizasyonu | Soru Cevap Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 5 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 6 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 7 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 10 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 11 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 12 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 13 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 14 | Proje uygulaması | Uygulama | 
| 15 | Genel değerlendirme | Soru Cevap Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Coşkun, H. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Ankara: Anı. | |
| 2 | Kuzucu, K. ve Kamer, S. T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Ankara: Pegem. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 14 | 3 | 40 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 14 | 3 | 60 | 
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||