|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEÇİL YILDIZ, SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarında; toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, etkili iletişim, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven becerilerini geliştirmek ve toplumun güncel sorunlarının farkına varıp çözüm üretmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. |
PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir. PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-26 Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Güncel ve toplumsal sorunların farkına varır. |
PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir.
PÇ-26 Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir.
PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Topluma hizmet çalışmalarında gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir. |
PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir. PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Diğer kişi ve kurumlarla iş birliği içerisinde çalışır. |
PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, önemi, kurallar ve toplumun güncel sorunlarını belirleme, sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
2 | Proje hazırlama aşamaları ve örnek projelerin tanıtımı, proje konusu belirleme | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
3 | Proje yazma ve gerekli yazışmaların organizasyonu | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
4 | Proje uygulaması | Uygulama |
5 | Proje uygulaması | Uygulama |
6 | Proje uygulaması | Uygulama |
7 | Proje uygulaması | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje uygulaması | Uygulama |
10 | Proje uygulaması | Uygulama |
11 | Proje uygulaması | Uygulama |
12 | Proje uygulaması | Uygulama |
13 | Proje uygulaması | Uygulama |
14 | Proje uygulaması | Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Coşkun, H. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Ankara: Anı. | |
2 | Kuzucu, K. ve Kamer, S. T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Ankara: Pegem. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 3 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 3 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |