| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çocuğu tanımanın önemini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyonlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanıtımı | Anlatma, soru cevap | 
| 2 | Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama | 
| 3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken özellikler, öğretmen ve ailenin rolü | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama | 
| 4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama | 
| 5 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama | 
| 6 | Projektif teknikler | bireysel çalışma, kaynak tarama | 
| 7 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede okul-aile iş birliği, ailelerden çocuk ve aile ortamı hakkında bilgi toplamak, çocukla ilgili okulda toplanan bilgilerin ailelerle paylaşılması | kaynak tarama, beyin fırtınası | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gelişimsel tanı ve değerlendirmenin süreç basamakları | Anlatma, kaynak tarama, beyin fırtınası | 
| 10 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması | 
| 11 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması | 
| 12 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması | 
| 13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması | 
| 14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması | 
| 15 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bayhan, P. (2019). Erken çocukluk döneminde değerlendirme. Ankara: HEDEF. | |
| 2 | Önder, A. (Ed.) (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. Ankara: Eğiten. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 16 | 1 | 60 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 134 | ||