|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuğu tanımanın önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralayabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygulayabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyonlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı | Anlatma, soru cevap |
2 | Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama |
3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken özellikler, öğretmen ve ailenin rolü | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama |
4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama |
5 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri | Anlatma, tartışma, bireysel çalışma, kaynak tarama |
6 | Projektif teknikler | bireysel çalışma, kaynak tarama |
7 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede okul-aile iş birliği, ailelerden çocuk ve aile ortamı hakkında bilgi toplamak, çocukla ilgili okulda toplanan bilgilerin ailelerle paylaşılması | kaynak tarama, beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişimsel tanı ve değerlendirmenin süreç basamakları | Anlatma, kaynak tarama, beyin fırtınası |
10 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması |
11 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması |
12 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması |
13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması |
14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması |
15 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bayhan, P. (2019). Erken çocukluk döneminde değerlendirme. Ankara: HEDEF. | |
2 | Önder, A. (Ed.) (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. Ankara: Eğiten. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 134 |