Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 401 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 401 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEÇİL YILDIZ, SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının okulöncesi eğitim kurumlarını, öğrencileri, okulöncesi eğitim programını, günlük yapılan eğitsel etkinlikleri ve okul öncesi öğretmenliği mesleğini genel olarak tanımalarını, kendi alanlarında gerekli uygulama becerilerini kazanabilmeleridir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Bir günü bağımsız şekilde planlar PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlik hazırlar. PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlik uygular PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun değerlendirir PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Alana özgü eğitim ortamı hazırlar PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-7 Etkili sınıf yönetimi becerilerini uygular PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma Gözlem
3 Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma Gözlem
4 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
5 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
6 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
7 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
8 Ara Sınav
9 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
10 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
11 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
12 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
13 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
14 Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma Uygulama
15 Dönemin ve uygulama raporlarının değerlendirilmesi Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Program Kitabı, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 14 2 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 14 2 40
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 14 84
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 14 84
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 350