| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SEÇİL YILDIZ, SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının okulöncesi eğitim kurumlarını, öğrencileri, okulöncesi eğitim programını, günlük yapılan eğitsel etkinlikleri ve okul öncesi öğretmenliği mesleğini genel olarak tanımalarını, kendi alanlarında gerekli uygulama becerilerini kazanabilmeleridir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Bir günü bağımsız şekilde planlar | 
			
		 
			PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlik hazırlar. | 
			
		 
			PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlik uygular | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-5 | Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun değerlendirir | 
			
		 
			PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-6 | Alana özgü eğitim ortamı hazırlar | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-7 | Etkili sınıf yönetimi becerilerini uygular | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanıtımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 2 | Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma | Gözlem | 
| 3 | Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma | Gözlem | 
| 4 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 5 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 6 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 7 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 10 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 11 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 12 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 13 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 14 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama | 
| 15 | Dönemin ve uygulama raporlarının değerlendirilmesi | Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Program Kitabı, projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 14 | 2 | 60 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 40 | 
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 14 | 84 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 14 | 84 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 350 | ||