| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, yaratıcılığın tanımı, kapsamı, çocuklardaki yaratıcı özellikler, çocukta yaratıcılığın gelişimine etki eden faktörler ve okulöncesi eğitimde yaratıcılığın gelişimine yönelik etkinlik planlama ve uygulamaya yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaratıcılık ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Yaratıcı çocukların özelliklerini bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Okul öncesi eğitimde yaratıcı çocuk etkinlikleri hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Okul öncesi eğitimde yaratıcı çocuk etkinlikleri uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders yaratıcılığın tanımı; yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar; yaratıcılığın boyutları; çocukta yaratıcılığın gelişimi; yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; yaratıcılık ve sanat alanları; yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; yaratıcılığın değerlendirilmesi; okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Yaratıcılık ve Çocukta Yaratıcılığın Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi | 
| 2 | Yaratıcı Düşünme Kuramları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi | 
| 3 | Eğitimde Yaratıcılık | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi | 
| 4 | Yaratıcı Hareket ve Sağlık Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 5 | Yaratıcı Sanat Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 6 | Yaratıcı Türkçe Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 7 | Yaratıcı Türkçe Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaratıcı Müzik Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 10 | Yaratıcı Sosyal Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 11 | Yaratıcı Matematik Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 12 | Yaratıcı Fen Etkinlikleri | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 13 | Yaratıcı Okul Dışı Öğrenme Etkinliği | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 14 | Yaratıcı Aile ve Toplum Katılımı Etkinliği | Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Drama | 
| 15 | Genel Değerlendirme | Tartışma, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Duman, G. & Aral, N. (2014). Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
| 2 | Funck, A. K., Weidemann, C. & Kutschbach, D. (2012). Her güne bir sanat etkinliği. İstanbul:Yapı Kredi Yayınları. | |
| 3 | Yaratıcı Öğrenciler, Ken Robinson, Sola Yayınları | |
| 4 | Çocuklar İçin Yaratıcı Baş Etme Becerileri, Bonnie Thomas, Sola Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 4-15 | 1 | 50 | 
| 5.Rapor | 4-15 | 1 | 10 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||