| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı medyanın çocuklar üzerindeki etkisinin fark edilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Medya ile ilgili genel kavramları bilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Medya kullanımı konusunda ailelere doğru yaklaşımlar kazandırır. | 
			
		 
			PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Medya programlarını çocuğa uygunluğu açısından değerlendirir. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Medyanın çocuklar üzerindeki etkisinin farkına varır. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-5 | Uygun medya unsurlarını eğitim ortamında kullanır. | 
			
		 
			PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giriş ve içerik | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 2 | Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Medya kuramları ve çocuk | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Çocuk hakları ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Gelişim ve öğrenmede medyanın etkisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Medyadaki şiddet ve çocuklar üzerindeki etkileri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Prososyal davranışlar ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal cinsiyet ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Medyanın çocuk sağlığı üzerindeki etkileri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 11 | Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Dijital medyaya erişim ve kullanımda öğretmenin rolü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Çocuk ve medya ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Çocuk ve medya ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Genel değerlendirme | Soru Cevap Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yıldırım, S. ve Doğutaş, A. (2021). Çocuk, medya ve sosyal medya. Ankara: Eğiten. | |
| 2 | Kılıç, Ş. (2021). Çocuk ve medya. Ankara: Pegem. | |
| 3 | İçin Akçalı, S. (2020). Çocuk ve medya. Ankara: Nobel. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||