|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİME MİRAY SÜMER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, anatomi ve fizyolojisi; işitme kaybının sınıflandırılması; işitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkileri; işitme testleri; yeni doğan işitme tarama programı ve tanı yaşı üzerine etkisi; işitme cihazları: parçaları ve işlevleri, işitme cihazının yetersizlikleri, kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, elektromanyetik indüksiyon sistemleri; koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar; erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı konuları hakkında bilgi ve beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler özel eğitimde İşitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İşitme cihazlarını tanımlar: parçaları ve işlevleri; İşitme cihazının yetersizliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, elektromanyetik indüksiyon sistemlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | parçaları, işlevleri, kullanımı ile koklear implant adaylık kriterlerini açıklar |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Ses ve özellikleri ,İşitme anatomi ve fizyolojisi; işitme kaybının sınıflandırılması;,İşitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkileri;,İşitme testleri; yeni doğan işitme tarama programı ve tanı yaşı üzerine etkisi; işitme kaybının tanılanması: Objektif Testler,İşitme testleri; işitme kaybının tanılanması: Davranış Testleri,İşitme cihazları: parçaları ve işlevleri, işitme cihazının yetersizlikleri, kişisel FM sistemleri, işitme cihazının yetersizlikleri.,Konuşmanın Algılanması ve Konuşmayı Algılama Testleri,Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler,Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, ,Elektromanyetik indüksiyon sistemleri,Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar,Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar,Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı.,Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı.; konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ses ve özellikleri | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
2 | İşitme anatomi ve fizyolojisi; işitme kaybının sınıflandırılması; | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
3 | İşitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkileri; | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
4 | İşitme testleri; yeni doğan işitme tarama programı ve tanı yaşı üzerine etkisi; işitme kaybının tanılanması: Objektif Testler | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
5 | İşitme testleri; işitme kaybının tanılanması: Davranış Testleri | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
6 | İşitme cihazları: parçaları ve işlevleri, işitme cihazının yetersizlikleri, kişisel FM sistemleri, işitme cihazının yetersizlikleri. | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
7 | Konuşmanın Algılanması ve Konuşmayı Algılama Testleri | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
10 | Elektromanyetik indüksiyon sistemleri | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
11 | Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
12 | Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
13 | Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı. | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
14 | Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı. | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
15 | Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı. | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Z. Turan (ed). (2019). Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 13 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |