Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 539 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 539 Adı: İŞİTMENİN DOĞASI VE İŞİTMEYE YARDIMCI TEKNOLOJİLER Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİME MİRAY SÜMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, anatomi ve fizyolojisi; işitme kaybının sınıflandırılması; işitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkileri; işitme testleri; yeni doğan işitme tarama programı ve tanı yaşı üzerine etkisi; işitme cihazları: parçaları ve işlevleri, işitme cihazının yetersizlikleri, kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, elektromanyetik indüksiyon sistemleri; koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar; erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı konuları hakkında bilgi ve beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler özel eğitimde İşitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkilerini açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İşitme cihazlarını tanımlar: parçaları ve işlevleri; İşitme cihazının yetersizliklerini açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, elektromanyetik indüksiyon sistemlerini açıklayabilir PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 parçaları, işlevleri, kullanımı ile koklear implant adaylık kriterlerini açıklar PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; Ses ve özellikleri ,İşitme anatomi ve fizyolojisi; işitme kaybının sınıflandırılması;,İşitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkileri;,İşitme testleri; yeni doğan işitme tarama programı ve tanı yaşı üzerine etkisi; işitme kaybının tanılanması: Objektif Testler,İşitme testleri; işitme kaybının tanılanması: Davranış Testleri,İşitme cihazları: parçaları ve işlevleri, işitme cihazının yetersizlikleri, kişisel FM sistemleri, işitme cihazının yetersizlikleri.,Konuşmanın Algılanması ve Konuşmayı Algılama Testleri,Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler,Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, ,Elektromanyetik indüksiyon sistemleri,Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar,Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar,Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı.,Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı.; konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ses ve özellikleri Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
2 İşitme anatomi ve fizyolojisi; işitme kaybının sınıflandırılması; Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
3 İşitme kaybının türü ve derecesine göre kişi üzerindeki etkileri; Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
4 İşitme testleri; yeni doğan işitme tarama programı ve tanı yaşı üzerine etkisi; işitme kaybının tanılanması: Objektif Testler Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
5 İşitme testleri; işitme kaybının tanılanması: Davranış Testleri Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
6 İşitme cihazları: parçaları ve işlevleri, işitme cihazının yetersizlikleri, kişisel FM sistemleri, işitme cihazının yetersizlikleri. Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
7 Konuşmanın Algılanması ve Konuşmayı Algılama Testleri Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
8 Ara Sınav
9 Kişisel FM sistemleri, sınıf merkezli yükseltici sistemler, Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
10 Elektromanyetik indüksiyon sistemleri Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
11 Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
12 Koklear implantlar: parçaları, işlevleri, kullanımı, koklear implant adaylık kriterleri, koklear implantlar ve işitme cihazları arasındaki farklar Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
13 Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı. Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
14 Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı. Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
15 Erken cihaz ve implantasyonun önemi: nöroplastisite, dil ve dinleme becerileri arasındaki ilişki, uyarıcı çevre, anlamlı uyaran kullanımı. Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Z. Turan (ed). (2019). Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 13 1
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60