Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 501 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 501 Adı: ZY'DE İŞ VE MESLEK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı zihin yetersizliği olan bireylere mesleki becerilerin nasıl kazandırılabileceğini özel eğitim öğretmeni adaylarına öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Zihin yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik dönemlerinde iş yaşamına geçiş çalışmalarını açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır.
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Zihin yetersizliği olan bireyleri mesleki açıdan değerlendirebilir ve bir işe yerleşebilmek için gereken özel becerileri kazandırabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 zihin yetersizliği olan bireylere iş yaşamına geçişten sonra sunulacak destekleri açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Zihin yetersizliği, mesleki becerileri, meslek edinimi, işe yerleştirme, özel eğitim meslek liseleri, zihin yetersizliği ve staj uygulamaları, iş başı eğitim, kurumlar arası işbirliği.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Zihin yetersizliği İş becerilerine giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
2 Mesleki eğitime giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
3 Mesleki becerilerin öğretimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
4 Bireysel beceri değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
5 Geçiş planlaması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
6 İş alternatifleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
7 Türkiye'de mesleki eğitim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Dünyada mesleki eğitim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
10 İş okulu gözlemi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
11 İş okulu gözlemi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
12 İş okulunda bireyle çalışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
13 İş okulunda bireyle çalışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
14 İş okulunda bireyle çalışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cavkaytar, A. ve Artar, T.M. (2022). İş ve Meslek Eğitimi-Zihin Yetersizliği Olan Bireyler İçin. Vize Akdemik.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, sunun cihazı, konu ile ilgili görsel materyaller, makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 7 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 82