|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı zihin yetersizliği olan bireylere mesleki becerilerin nasıl kazandırılabileceğini özel eğitim öğretmeni adaylarına öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Zihin yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik dönemlerinde iş yaşamına geçiş çalışmalarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Zihin yetersizliği olan bireyleri mesleki açıdan değerlendirebilir ve bir işe yerleşebilmek için gereken özel becerileri kazandırabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | zihin yetersizliği olan bireylere iş yaşamına geçişten sonra sunulacak destekleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Zihin yetersizliği, mesleki becerileri, meslek edinimi, işe yerleştirme, özel eğitim meslek liseleri, zihin yetersizliği ve staj uygulamaları, iş başı eğitim, kurumlar arası işbirliği. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma Zihin yetersizliği İş becerilerine giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 2 | Mesleki eğitime giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 3 | Mesleki becerilerin öğretimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 4 | Bireysel beceri değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 5 | Geçiş planlaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 6 | İş alternatifleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 7 | Türkiye'de mesleki eğitim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünyada mesleki eğitim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 10 | İş okulu gözlemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 11 | İş okulu gözlemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 12 | İş okulunda bireyle çalışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 13 | İş okulunda bireyle çalışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 14 | İş okulunda bireyle çalışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap |
| 15 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cavkaytar, A. ve Artar, T.M. (2022). İş ve Meslek Eğitimi-Zihin Yetersizliği Olan Bireyler İçin. Vize Akdemik. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, sunun cihazı, konu ile ilgili görsel materyaller, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||