|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, otizmli bireylerin eğitimde ve bağımsız yaşam becerileri edinimi için gerekli becerileri teknoloji kullanımı ile kazandırabilmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Otizmli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Otizmli bireyleri bağımsız bir yaşama hazırlamada teknoloji kullanımın önemini açıklar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Yetişkin otizmli bireylerin yaşamında teknoloji kullanımının önemini açıklar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Otizm Teknoloji kullanımı Eğitim Bağımsız yaşam | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Otizmli bireyler ve özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Otizmli bireylere sosyal duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Otizmli bireylere iletişim becerilerinin öğretiminde teknoloji kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Otizmli bireylere akademik becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Otizmli bireylere ortak dikkat becerilerinin öğretiminde teknoloji kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Yetişkin otizmli bireyler ve teknoloji kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Geleceğe yönelik eğilimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Proje sunumları ve değerlendirmeleri | Proje Sunumu |
| 10 | Proje sunumları ve değerlendirmeleri | Proje Sunumu |
| 11 | Proje sunumları ve değerlendirmeleri | Proje Sunumu |
| 12 | Proje sunumları ve değerlendirmeleri | Proje Sunumu |
| 13 | Proje sunumları ve değerlendirmeleri | Proje Sunumu |
| 14 | Proje sunumları ve değerlendirmeleri | Proje Sunumu |
| 15 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Boşnak. Ö. (2022). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Teknoloji Destekli Öğretim. Vize Akademik. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Akademik kitaplar, projeksiyon cihazı/akıllı tahta | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 7 | 1 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 14 | 1 | 80 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||