|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALE ÇOTUK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, zihin yetersizliğinden etkilenmiş çocuklara yönelik sosyal beceri öğretimini edindirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal becerileri tanımlar ve önemini kavrar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal becerileri değerlendirme yöntemlerini edinir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal beceri öğretim süreci planlamayı öğrenir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal beceriyi tanımlama; sosyal becerilerin önemi; sosyal becerilerin yararları; sosyal becerinin öğrenilmesi; sosyal beceri öğretiminin unsurları; sosyal beceri öğretiminde dikkat edilecek noktalar; sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler; sosyal beceri öğretimine hazırlık; sosyal beceri öğretimi planlama; sosyal beceri öğretimi taslağı hazırlama; sosyal beceri öğretimini uygulama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal beceriler ve sosyal yeterlilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | Sosyal beceri ve performans eksikliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | Sosyal becerilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Sosyal beceri eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Bilişsel süreç yaklaşımıyla sosyal beceri öğretimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Doğal müdahale uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Aile merkezli uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Akran aracılı müdahaleler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Temel tepki öğretimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Sosyal öyküler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Video modelle öğretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | Replikli öğretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Teknoloji destekli öğretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çiftçi, İ., Sucuoğlu, B. (2005). Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi: Kök Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 119 | ||