Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE101 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE101 Adı: MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler sayı kümeleri hakkında bilgi sahibi olur ve sayılarla ilgili problemleri çözebilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler oran ve orantı konularını kavrayarak, oran ve orantı ile ilgili problemleri çözebilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler üslü ve köklü ifadeleri kavrar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenciler denklem ve özdeşlik konularını kavrar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenciler denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemleri çözebilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğal Sayılar / Doğal Sayılarla İşlemler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Kesirler / Kesirlerle İşlemler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Ondalık Gösterim / Yüzdeler / Çarpanlar ve Katlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Kümeler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Tam Sayılar / Tam Sayılarla İşlemler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Rasyonel Sayılar / Rasyonel Sayılarla İşlemler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Oran: Oran ve Orantı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kareköklü İfadeler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
10 Cebirsel İfadeler / Eşitlik ve Denklem Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
11 Cebirsel İfadeler / Eşitlik ve Denklem Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
12 Doğrusal Denklemler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
13 Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
14 Eşitsizlikler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
15 Eşitsizlikler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Temel ve Genel Matematik, S. Arslan, Nobel Akademi Yayıncılık, 2017
2 *Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B. ve Ev Çimen, E. (Ed.) (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları Öğrenenler ve Öğretenler için, Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
tahta, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 0 0 0
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 0 0 0
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0 0 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 16 16
0
0
Toplam İş Yükü 69