|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞENOL KARTAL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrenciye lineer cebirin temel konuları hakkında ve bilhassa lineer denklem sistemleri matrisler determinantlar ve bunların kullanışları ile ilgili temel bilgileri kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | matris cebirine ilişkin temel kavramları bilir ve matrisler üzerinde tanımlanan temel işlemleri uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bir matrisin rankını ve tersini bulur. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Determinantla ilgili bazı özellikleri ifade eder, bir kare matrisin determinantını hesaplar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Lineer denklem sistemlerinin çözümlerinin varlığını ifade eder. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini açıklar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Gauss Yok etme, Gauss-Jordan indirgeme, ters matris ve Cramer yöntemleri ile lineer denklem sisteminin çözümünü bulur. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, matrisler, matrislerde işlemler, determinantlar ve lineer denklem sistemlerini çözme yöntemleri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Matrisler, matrislerde işlemler | Anlatma Yöntemi |
| 2 | özel tipte matrisler; elementer işlemler | Anlatma Yöntemi |
| 3 | eşelon matris | Anlatma Yöntemi |
| 4 | eşelon matris | Anlatma Yöntemi |
| 5 | elemanter matrisler ve bir matrisin tersi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | matrisler ve bir matrisin tersi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | bir matrisin rankı | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | determinant | Anlatma Yöntemi |
| 10 | determinant fonksiyonunun özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 11 | determinant fonksiyonunun özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | lineer denklem sistemleri | Anlatma Yöntemi |
| 13 | lineer denklem sistemlerini çözme yöntemler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | lineer denklem sistemlerini çözme yöntemler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | lineer denklem sistemlerini çözme yöntemler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | B. Kolman and D.R. Hill, (2018). Elementary Linear Algebra, 9th Edition, Prentice Hall, New Jersey . | |
| 2 | Akkuş, İ. (2013). Lineer Cebir. Nobel Akademik Yayıncılık ./schaum's Outlines | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, not defteri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 88 | ||