Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 207 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 207 Adı: ANALİZ 3 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NERİMAN KARTAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının çok değişkenli fonksiyon kavramını yapılandırmaları ve bu kavrama yönelik işlem becerilerinin gelişiminin sağlanması, R' nin topolojisini kavramını yapılandırmaları, limit ve süreklilik kavramları, fonksiyon dizi ve serileri kavramları ve bu kavramlara yönelik işlem becerilerinin gelişiminin sağlanması, türev, yönlü türev, kısmi türev kavramlarının yapılandırılması,kısmi türevin geometrik yorumunun gelişimine yönelik becerilerin sağlamak, yüksek mertebeden türevler ve zincir kuralının gelişimine yönelik işlem becerilerinin gelişimini sağlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çok değişkenli fonksiyonları bilir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 R' nin topolojisi kavramını bilir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 çok değişkenli fonksiyonlarda Limit ve süreklilik kavramlarını bilir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kısmi türev kavramını ve kısmi türevin geometrik yorumunu bilir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Yüksek mertebeden türevler ve zincir kuralını bilir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Çok değişkenli fonksiyonlarda IRn’nin topolojisi, limit, süreklilik, türev, yönlü türev, kısmi türev konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çok değişkenli fonksiyonlar; Anlatma Yöntemi
2 IRn’nin topolojisi Anlatma Yöntemi
3 limit Anlatma Yöntemi
4 limit Anlatma Yöntemi
5 limit Anlatma Yöntemi
6 süreklilik Anlatma Yöntemi
7 süreklilik Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 türev, yönlü türev Anlatma Yöntemi
10 türev, yönlü türev Anlatma Yöntemi
11 kısmi türev Anlatma Yöntemi
12 kısmi türev Anlatma Yöntemi
13 kısmi türevin geometrik yorumu Anlatma Yöntemi
14 yüksek mertebeden türevler ve zincir kuralı. Anlatma Yöntemi
15 yüksek mertebeden türevler ve zincir kuralı. Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 George, B. Thomas Jr. (2010). Calculus Cilt:II. Beta Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı ve not defteri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98