|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NERİMAN KARTAL (nerimangok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NERİMAN KARTAL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğretmen adaylarının cebir dersinin temel kavramları olan ikili işlem, grup, kosetler, halka, ideal, cisim, homomorfizm, izomorfizm, otomorfizm kavramlarını yapılandırmalarını ve bu kavramlara yönelik işlemsel ve kavramsal becerilerinin gelişimini sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İkili işlem kavramının tanımını bilir ve özelikleriyle ilgili uygulamaları yapar. |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Grup ve alt grup, normal alt grup kavramlarını bilir, ilgili uygulamaları yapar ve teorem ispat eder |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Devirli grup, permütasyon grubu, koset kavramlarını bilir, ilgili uygulamaları yapar ve teorem ispat eder |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Gruplar üzerinde tanımlı homomorfizm, izomorfizm ve otomorfizm kavramlarını bilir, ilgili uygulamaları yapar ve teorem ispat eder |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Halka, alt halka, ideal kavramlarının tanımını bilir, bunlarla ilgili uygulama yapar ve teoremleri ispatlar. |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Halkalar üzerinde tanımlı homomorfizm, izomorfizm ve otomorfizm kavramlarını bilir, ilgili uygulamaları yapar ve teorem ispat eder |
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, İkili işlemler, grup tanımı ve temel özellikler, alt homomorfizmalar, Kosetler, halkalar, alt halka ve idealler, cisimler konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İkili işlemler | Anlatma Yöntemi |
| 2 | grup tanımı ve temel özellikler | Anlatma Yöntemi |
| 3 | alt gruplar, | Anlatma Yöntemi |
| 4 | permütasyon grupları, devirli gruplar, düzgün n-genin simetri grubu | Anlatma Yöntemi |
| 5 | devirli permutasyonlar, tek ve çift permutasyonlar, | Anlatma Yöntemi |
| 6 | homomorfizmalar | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Kosetler ve Lagrange teoremi, | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | izomorfizma teoremleri, | Anlatma Yöntemi |
| 10 | halkalar, alt halka ve idealler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | halkalar, alt halka ve idealler | Anlatma Yöntemi |
| 12 | halka homomorfizmalar | Anlatma Yöntemi |
| 13 | asal ve maksimal idealler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | cisimler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | cisimler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cangül, İ. N. (2010) Soyut Cebir. dora yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı ve not defteri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 70 | ||