Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 403 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 403 Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencileri matematiksel kavramlar ile ilgili kavram yanılgıları hakkında bilgilendirmek ve kavram yanılgıları için çözüm önerileri getirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı kavramlarını öğrenir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kavram yanılgısı çeşitlerini öğrenir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çeşitli matematiksel kavramları ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgıları öğrenir PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama tekniklerini öğrenir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı kavramları ve birbirleri ile ilişkileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kavram yanılgılarının çeşitleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Kavram yanılgılarının sebepleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Toplama ve çıkarma kavramları hakkındaki kavram yanılgıları ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Sayılarda basamak değeri kavramında öğrencilerin yaşadığı zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Tam sayılara ilişkin zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
10 Negatif sayılara ilişkin zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
11 Simetri kavramının öğrenim ve öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
12 Olasılık konusunun öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
13 Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
14 Oran ve orantı konusunun kavramsal öğreniminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
15 Oran ve orantı konusunun kavramsal öğreniminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 lköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri (Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar)
2 Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar (Doç. Dr. Alattin URAL)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 0 0 0
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 0 0 0
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0 0 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 15 15
0
0
Toplam İş Yükü 100