|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NERİMAN KARTAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarının trigonometrik bağıntı ve denklem çözüm becerilerini geliştirmek, integral kavramını yapılandırmalarını sağlamak amacı ile belirli ve belirsiz integral kavramlarına yönelik çalışmalar yapmak ve seriler ve yakınsaklık testlerini yönelik uygulamalar yapmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Trigonometrik fonksiyonlar ile ilgili işlemleri yapar |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karmaşık sayılar ve özelliklerini bilir |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Riemann toplamına ilişkin temel bilgileri edinir |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İntegral alma kuralların bilir |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Has olmayan integral uygulamaları yapar |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Seriler kavramına yönelik temel bilgilere sahip olup, yakınsaklık testlerini uygulamayı bilir |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, integral ve integral uygulamaları, seriler ve yakınsaklık testleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Trigonometrik fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
2 | trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; | Anlatma Yöntemi |
3 | karmaşık sayılar ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Riemann toplamı | Anlatma Yöntemi |
5 | belirli integral | Anlatma Yöntemi |
6 | belirsiz integral, | Anlatma Yöntemi |
7 | integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
10 | integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
11 | integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
12 | has olmayan integraller | Anlatma Yöntemi |
13 | seriler ve yakınsaklık testleri. | Anlatma Yöntemi |
14 | seriler ve yakınsaklık testleri. | Anlatma Yöntemi |
15 | seriler ve yakınsaklık testleri. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı, M. (2021). Genel Matematik 1, Palme Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı ve not defteri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |