|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞENOL KARTAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere temel lineer cebir kavramlarını kazandırmak ve kazanılan bu kavramları matematiğin diğer alanlarında karşılaşılan problemlere uygulayabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Vektör uzayları ve alt uzaylar kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | lineer kombinasyonlar; germe, baz ve boyut kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | bir lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsünü hesaplayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir matrisin karakteristik polinomunu, özdeğelerini ve özvektörlerini bulabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Verilen bir matrisi üçgenleştirebilir ve köşegenleştirebilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Vektörlerde iç çarpım kavramını öğrenir |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Vektör uzayları, alt uzaylar, öz-değerler ve öz-vektörler; iç çarpım uzayları, vektörlerin ortogonalliği, ortonormal vektör kümeleri. konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vektör uzayları, alt uzaylar | Anlatma Yöntemi |
2 | Vektör uzayları, alt uzaylar | Anlatma Yöntemi |
3 | lineer bağımsızlık, | Anlatma Yöntemi |
4 | germe, baz ve boyut; | Anlatma Yöntemi |
5 | köşegenleştirme | Anlatma Yöntemi |
6 | öz-değerler ve öz-vektörler; karakteristik polinomlar; | Anlatma Yöntemi |
7 | öz-değerler ve öz-vektörler; karakteristik polinomlar; | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | iç çarpım uzayları | Anlatma Yöntemi |
10 | iç çarpım uzayları | Anlatma Yöntemi |
11 | iç çarpım uzayları | Anlatma Yöntemi |
12 | vektörlerin ortogonalliği, ortonormal vektör kümeleri. | Anlatma Yöntemi |
13 | vektörlerin ortogonalliği, ortonormal vektör kümeleri. | Anlatma Yöntemi |
14 | lineer dönüşümler | Anlatma Yöntemi |
15 | bir lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsü; | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akkuş, İ. (2013). Lineer Cebir. Nobel Akademik Yayıncılık ./schaum's Outlines | |
2 | 2. B. Kolman and D.R. Hill, (2018). Elementary Linear Algebra, 9th Edition, Prentice Hall, New Jersey . | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve not defteri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |