|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı etkili cebir öğretimi için gerekli öğretim yöntem ve tekniklerini, ilgili kaynakları ve kullanımını , ölçme ve değerlendirmeyi ve materyal kullanımını kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Aritmetikten cebire geçişi ve cebirsel düşünmeyi açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cebir öğretiminin matematik öğretim programındaki yerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Değişken, cebirsel ifade, eşitlik, eşitsizlik, denklem, özdeşlik kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Cebir öğretiminde çoklu temsilleri kullanabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Cebir öğretimindeki kavram yanılgılarını tespit ederek çözüm üretilebilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Cebirin Tarihi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Aritmetik - Cebir İlişkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Cebirsel Düşünme ve Cebirsel Düşünmenin Matematik Öğretimindeki Yeri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Cebir Öğretiminde Kullanılan Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Cebirsel İfade ve Değişken Kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Eşitlik ve Eşitsizlik Kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Özdeşlik ve Denklem Kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cebirsel İfade ve Değişken Kavramının Öğretimi İle ilgili Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 10 | Eşitlik Kavramının Öğretimi ile ilgili Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 11 | Denklem kavramının öğretimi ile ilgili etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 12 | Özdeşlik Kavramının öğretimi ile ilgili etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 13 | eşitsizlik kavramının öğretimi ile ilgili etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 14 | Örüntülerin öğretimi ile ilgili etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 15 | Doğrusal İlişkiler ve Doğrusal Denklemlerin Öğretimi ile ilgili etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Polya, G. (1957). How to solve it: A new aspect of mathematical Method. (2nd ed.). Princeton, NJ: Princeton University Press. | |
| 2 | Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi. Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 152 | ||