|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir. |
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 2 | Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 3 | Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 4 | Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 5 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Üstbiliş. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öz düzenleme ve kavramsal anlama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Öz düzenleme ve kavramsal anlama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 11 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 12 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 13 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 14 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 15 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akış-Mutluluk Bilimi Mihaly Csikszentmihalyi | |
| 2 | Özdüzenleme - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler Ve Öneriler(G, Sakız) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 5 | 1 | 30 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 30 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 15 | 1 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||