Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 511 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 511 Adı: MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
2 Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
3 Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
4 Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
5 Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Üstbiliş. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Öz düzenleme ve kavramsal anlama Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Öz düzenleme ve kavramsal anlama Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
11 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
12 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
13 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
14 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
15 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özdüzenleme - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler Ve Öneriler(G, Sakız)
2 Akış-Mutluluk Bilimi Mihaly Csikszentmihalyi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 5 1 30
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 5 1 30
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 15 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 15 15
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 5 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 16 16
0
0
Toplam İş Yükü 116