|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Matematik öğretimini çeşitli zeka ve mantık oyunlarını kullanarak gerçekleştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oyun ve oyun türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde oyunların önemini fark ederek etkinliklerde kullanabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Matematikçiler tarafından geliştirilen oyunların özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Zekâ ve mekanik oyunları matematik öğretiminde kullanabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Sözel ve hafıza oyunlarını matematik öğretimine uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oyun ve Oyun Türleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Matematik ve Oyun İlişkisi, Matematiksel oyun türleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Matematik öğretiminde oyunların önemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Mantık ve Zeka oyunları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Akıl yürütme ve İşlem Oyunları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Sözel ve Hafıza oyunları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Matematikçilerin ürettikleri oyunlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mantık ve Zeka oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 10 | Akıl yürütme ve İşlem Oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 11 | Sözel oyunlar ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 12 | Hafıza Oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 13 | Teknoloji destekli matematik oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 14 | Geometrik ve Mekanik oyunlar ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 15 | Ders ile ilgili genel değerlendirmenin yapılması | Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arduç, A. (2006). Matematik Oyunları. Altın Nokta Yayınları. | |
| 2 | Taştepe, M. ve Aksoy N. C. (2021). Oyun ve Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon ve Oyunların hazırlanması için kullanılan kırtasiye malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||