|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Matematik eğitimi alanına özgü öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve etkin kullanma becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Matematik eğitimi alanına özgü çeşitli öğretim teknolojilerini kullanabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek öğretim materyallerinin tasarım ve geliştirme ilkelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğretim materyali tasarlayabilir, geliştirebilir ve matematik öğretiminde etkin bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretimin de kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğretim materyalleri ve özellikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Öğretim materyallerinin avantajları ve dezavantajları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Öğretim Materyallerinin Tasarımında dikkat edilecek unsurlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Tasarım öğeleri ve ilkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Matematik Öğretiminde Öğretim Materyallerinin Kullanımı ve Önemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Öğretim Materyallerinin Matematik Dersi Öğretim Programındaki Yeri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | MEB Ürün Kataloğunda Yer Alan Matematik Öğretim Materyalleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teknoloji destekli çalışma yapraklarının tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 10 | Teknoloji destekli çalışma yapraklarının tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 11 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 12 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 13 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 14 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 15 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımı. Pegem Akademi | |
| 2 | Yalın, H. İ., (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
| 3 | Akkoç, H., (2006). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi-Grafik Analiz Yaklaşımı. Nadir Kitap | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon ve materyallerin geliştirilmesi için gerekli malzemeler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||