|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kimyanın temel kavram ve becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyanın tarihsel gelişimini ve doğasını örneklerle açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kimya temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kimyasal bileşikleri ve elementleri sınıflandırabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyanın sembolik dilini etkili bir biçimde kullanabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kimyanın temel kanunlarını kullanabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kimyanın temel teorilerini kullanabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Kimya laboratuvarında kullanılan temel işlemleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği; kimyanın tarihsel gelişimini, kimyasal tepkimeleri ve stokiyometriyi, atomu ve atomun elektron yapısını, periyodik tabloyu, elementleri, kimyasal bileşikleri, asitleri ve bazları, kimyasal bağları ve bağ kuramlarını, moleküller arası etkileşimleri, çözeltilerin fiziksel özelliklerini ve ayırma yöntemlerini ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyleri kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyanın tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kimyasal tepkimeler ve stokiyometri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Atom ve atomun elektron yapısı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Periyodik sistem | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Elementler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Uygulama ve tekrar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kimyasal bileşikler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asitler ve bazlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Asitler ve bazlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kimyasal bağlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Değerlik bağ kuramı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Moleküller arası etkileşimler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Çözeltilerin fiziksel özellikleri ve ayırma | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Uygulama ve tekrar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nakiboğlu, C.(Ed)(2021). Kimya 1. Ankara: Anı Yayıncılık | |
2 | Atasoy, B.(Ed)(2018). Genel Kimya. Ankara: Palme Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
3B Tanecik Modelleri Referans Genel Kimya Kitapları (İsteğe Bağlı). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |