Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 105 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 105 Adı: GENEL MATEMATİK 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN ÇOKÇALIŞKAN (hasancokcaliskan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NERİMAN KARTAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere matematiğin temel kavram ve prensiplerini kavratmak, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde matematiğin temel prensip ve kavramlarını uygulama boyutuna dönüştürebilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Matematiğin tanımını yapar ve diğer bilim dalları açısından matematiğin önemini ifade eder. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sayı kavramının tanımını yapar ve bu kavram doğrultusunda problem çözümü ve uygulama yapar. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Birinci ve ikinci dereceden denklemlerin çözümünü yapar ve bunları gerçek dünyadaki problemlerin çözümünde uygular. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fonksiyon kavramını tanımlar ve fonksiyonların özelliklerini analitik ve görsel olarak ifade eder. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonları tanımlar. Bu fonksiyonların fizik, biyoloji ve ekonomi gibi alanlarda kullanımını kavrar. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Limit kavramını tanımlar ve gerçek dünyadan örneklerini verir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Süreklilik kavramını tanımlar ve bu kavramın önemini anlar. Gerçek dünyaya uygular. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sayılar; Anlatma Yöntemi
2 bağıntılar Anlatma Yöntemi
3 birinci ve ikinci derece denklem çözümleri Anlatma Yöntemi
4 fonksiyon tanımı ve özellikleri Anlatma Yöntemi
5 trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar Anlatma Yöntemi
6 trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar Anlatma Yöntemi
7 limit Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 fonksiyonlarda limit Anlatma Yöntemi
10 fonksiyonlarda limit Anlatma Yöntemi
11 fonksiyonlarda limit Anlatma Yöntemi
12 limitte belirsizlik durumları, Anlatma Yöntemi
13 limitte belirsizlik durumları, Anlatma Yöntemi
14 süreklilik özellikleri ve türleri. Anlatma Yöntemi
15 süreklilik özellikleri ve türleri. Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Balcı, M. (2021). Genel Matematik 1, Palme Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı ve not defteri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 70