Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 102 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 102 Adı: FİZİK 2 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEYMA AKKAYA DEVİREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin Fizik lisans öğrenimlerindeki elektrik ve manyetizma temel bilgi alt yapısını hazırlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Elektrik yükün özelliklerini ve elektrik alanı açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Elektrik akısı ve Gauss Yasasını tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Amper kanununu manyetik alanlarda kullanabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Faraday ve Lenz Yasası ile ilgili problemleri çözebilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kapasitörler ve dielektrikleri detaylı tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Elektrik akımı ve direnç konularında ilgili problemleri çözebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Elektrostatik: yükler ve alanlar. Elektrik potansiyeli. İletkenlerin çevresindeki elektrik alanlar, elektrik akımları. Hareketli yüklerin alanları. Magnetik alan. Elektromagnetik indüksiyon ve Maxwell denklemleri. Madde içinde elektrik ve magnetik alanlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Elektromanyetizma, Elektriksel Yük Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
2 Coulomb Kanunu, Elektrik Yük Korunumu Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
3 Elektriksel Alan, Elektriksel Alana Konulmuş Nokta Bir Yük Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
4 Gauss Kanunu ve Gauss Kanununun Bazı Uygulamaları Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
5 Elektriksel Potansiyel, Potansiyel ve Elektrik Alan Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
6 Kapasitans Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
7 Dielektrik Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
8 Ara Sınav
9 Akım, Direnç Ohm Kanunu Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
10 Elektromotor Kuvvet Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
11 Manyetik Alan, Akım Üzerine Etkiyen Manyetik Kuvvet Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
12 Hall Olayı, Siklatron, Sinkratron Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
13 Manyetik Alan ve Akım Biot Savart Yasası, Amper Kanunu Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
14 Faraday İndüksiyon Kanunu, Lenz Kanunu, İndüksiyon Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
15 Özindükleme, Enerji ve Manyetik Alan Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bekir Karaoğlu. (2020). Üniversiteler için Fizik. Seçkin yayıncılık
2 Halliday, D. & Resnick, R. (2002). Çeviri Editörü: Yalçın, C. Fiziğin Temelleri. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
3 Serway, R.A. (1990). Çeviri Editörü: Çolakoğlu, K. Fen ve Mühendislik için Fizik. Ankara: Palme Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon Aleti, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 100