Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 106 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 106 Adı: GENEL MATEMATİK 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NERİMAN KARTAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere matematiğin temel kavram ve prensiplerini kavratmak, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde matematiğin temel prensip ve kavramlarını uygulama boyutuna dönüştürebilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türev kavramının tanımını yapar PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Temel fonksiyonların grafiklerini çizer ve bunları gerçek dünyadaki problemlerin çözümünde uygular. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Belirsiz integral kavramını tanımlar ve temel fonksiyonların belirsiz integrallerini bilir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Belirli integral kavramını tanımlar ve alan, hacim, kütle merkezi hesabı yapar. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Basit diferansiyel denklemleri çözer ve diğer bilim dallarındaki uygulamaları anlar. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Türev tanımı ve geometrik uygulamaları, integral ve integral uygulamaları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türev tanımı ve geometrik uygulamaları Anlatma Yöntemi
2 Türev tanımı ve geometrik uygulamaları Anlatma Yöntemi
3 Türev tanımı ve geometrik uygulamaları Anlatma Yöntemi
4 grafik çizimleri Anlatma Yöntemi
5 grafik çizimleri Anlatma Yöntemi
6 belirsiz integral Anlatma Yöntemi
7 belirsiz integral uygulamalar Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 belirsiz integral uygulamalar Anlatma Yöntemi
10 belirsiz integral uygulamalar Anlatma Yöntemi
11 basit diferansiyel denklemler Anlatma Yöntemi
12 basit diferansiyel denklemler Anlatma Yöntemi
13 belirli integral Anlatma Yöntemi
14 belirli integral Anlatma Yöntemi
15 belirli integral Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Balcı, M. (2021). Genel Matematik 1, Palme Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı ve not defteri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98