|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste fen öğretiminde etkili olan öğrenme ve öğretme yaklaşımları ve fen öğretimine yansımalarının açıklanması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fen öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | fen öğretiminin amacını ve temel ilkelerini sıralayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımalarına ilişkin örnekler verebilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | fen öğrenme ve öğretmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. |
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-22 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | etkili bir fen öğretiminin bileşenlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen öğretiminde etkili olan öğrenme ve öğretme yaklaşımları ve fen öğretimine yansımaları hakkında örnek uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Beyin Fırtınası Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Fen öğretiminin tarihçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fen öğretiminde temel beceriler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Fen öğretiminde temel beceriler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Fen öğretiminde sınıf-içi uygulama örnekleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Fen öğretiminde sınıf-içi uygulama örnekleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
2 | Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (Kuramdan uygulamaya). Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | Gökalp, M. (2014). Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımları(Ed. B. Oral), Öğretme-öğrenme modelleri (ss. 325-349), Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |