|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere yer bilimleriyle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yerkürenin oluşumunu açıklayabilir ve Yer Bilimi dersinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yerkürede bulunan kayaçları ve kayaç oluşturucu mineralleri tanıyabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İç kuvvetler, dış kuvvetlerle ilgili kavram ve bilgileri sınıflandırabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yerkürenin oluşumu ve yerkürenin iç yapısı, kayaçların oluşumu, yer hareketlerinin oluşumu ve depremler, volkanlar, kayaçlardan toprak oluşumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojinin tanımı ve konusu. | Düz Anlatım |
2 | Güneş sistemi ve yerküre ile ilgili genel bilgiler. | Düz Anlatım |
3 | Yerin iç yapısı ve izostazi. | Düz Anlatım |
4 | İç kuvvetler, dış kuvvetler yeryuvarının yaşı. | Düz Anlatım |
5 | Yerkabuğunu oluşturan maddeler. | Düz Anlatım |
6 | Kayaçların tanımı ve genel özellikleri. | Düz Anlatım |
7 | Mineraller, genel özellikleri ve kayaç yapıcı mineraller. | Düz Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Magma tanımı, mağmatik kayaçlar. | Düz Anlatım |
10 | Volkanlar, volkanik riskler. | Düz Anlatım |
11 | Metamorfizma tanımı ve metamorfik kayaçlar. | Düz Anlatım |
12 | Tortul kayaçların tanımı ve oluşumu. | Düz Anlatım |
13 | Ayrışma ve toprak oluşumu. | Düz Anlatım |
14 | Faylar ve depremler. | Düz Anlatım |
15 | Genel prensipler, jeolojik zamanlar ve yaşlandırma | Düz Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Helvacı, C., 2021. Genel Jeoloji Temel Kavramlar, Nobel Akademik Yayıncılık, 568 s. | |
2 | Ketin, İ., 1993. Genel Jeoloji Yerbilimlerine Giriş. İTÜ Vakfı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 2 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |