Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 206 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 206 Adı: YER BİLİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere yer bilimleriyle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yerkürenin oluşumunu açıklayabilir ve Yer Bilimi dersinin önemini kavrar. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yerkürede bulunan kayaçları ve kayaç oluşturucu mineralleri tanıyabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İç kuvvetler, dış kuvvetlerle ilgili kavram ve bilgileri sınıflandırabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yerkürenin oluşumu ve yerkürenin iç yapısı, kayaçların oluşumu, yer hareketlerinin oluşumu ve depremler, volkanlar, kayaçlardan toprak oluşumu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Jeolojinin tanımı ve konusu. Düz Anlatım
2 Güneş sistemi ve yerküre ile ilgili genel bilgiler. Düz Anlatım
3 Yerin iç yapısı ve izostazi. Düz Anlatım
4 İç kuvvetler, dış kuvvetler yeryuvarının yaşı. Düz Anlatım
5 Yerkabuğunu oluşturan maddeler. Düz Anlatım
6 Kayaçların tanımı ve genel özellikleri. Düz Anlatım
7 Mineraller, genel özellikleri ve kayaç yapıcı mineraller. Düz Anlatım
8 Ara Sınav
9 Magma tanımı, mağmatik kayaçlar. Düz Anlatım
10 Volkanlar, volkanik riskler. Düz Anlatım
11 Metamorfizma tanımı ve metamorfik kayaçlar. Düz Anlatım
12 Tortul kayaçların tanımı ve oluşumu. Düz Anlatım
13 Ayrışma ve toprak oluşumu. Düz Anlatım
14 Faylar ve depremler. Düz Anlatım
15 Genel prensipler, jeolojik zamanlar ve yaşlandırma Düz Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Helvacı, C., 2021. Genel Jeoloji Temel Kavramlar, Nobel Akademik Yayıncılık, 568 s.
2 Ketin, İ., 1993. Genel Jeoloji Yerbilimlerine Giriş. İTÜ Vakfı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 2 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 4 24
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90