|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere yer bilimleriyle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yerkürenin oluşumunu açıklayabilir ve Yer Bilimi dersinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yerkürede bulunan kayaçları ve kayaç oluşturucu mineralleri tanıyabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İç kuvvetler, dış kuvvetlerle ilgili kavram ve bilgileri sınıflandırabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yerkürenin oluşumu ve yerkürenin iç yapısı, kayaçların oluşumu, yer hareketlerinin oluşumu ve depremler, volkanlar, kayaçlardan toprak oluşumu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Jeolojinin tanımı ve konusu. | Düz Anlatım |
| 2 | Güneş sistemi ve yerküre ile ilgili genel bilgiler. | Düz Anlatım |
| 3 | Yerin iç yapısı ve izostazi. | Düz Anlatım |
| 4 | İç kuvvetler, dış kuvvetler yeryuvarının yaşı. | Düz Anlatım |
| 5 | Yerkabuğunu oluşturan maddeler. | Düz Anlatım |
| 6 | Kayaçların tanımı ve genel özellikleri. | Düz Anlatım |
| 7 | Mineraller, genel özellikleri ve kayaç yapıcı mineraller. | Düz Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Magma tanımı, mağmatik kayaçlar. | Düz Anlatım |
| 10 | Volkanlar, volkanik riskler. | Düz Anlatım |
| 11 | Metamorfizma tanımı ve metamorfik kayaçlar. | Düz Anlatım |
| 12 | Tortul kayaçların tanımı ve oluşumu. | Düz Anlatım |
| 13 | Ayrışma ve toprak oluşumu. | Düz Anlatım |
| 14 | Faylar ve depremler. | Düz Anlatım |
| 15 | Genel prensipler, jeolojik zamanlar ve yaşlandırma | Düz Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Helvacı, C., 2021. Genel Jeoloji Temel Kavramlar, Nobel Akademik Yayıncılık, 568 s. | |
| 2 | Ketin, İ., 1993. Genel Jeoloji Yerbilimlerine Giriş. İTÜ Vakfı. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 10 | 2 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||