|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yeşil kimya başta olmak üzere çevre dostu kimyasal yaklaşımları tanıtmak, kimyasal atıkların neden olduğu çevre kirliliklerinin ve bunların giderilmesinde kimyanın önemini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeşil kimyayı ve uygulamalarını örnekler vererek açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çevre kirliliğini ve çeşitlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çevre kirliliğine neden olan kimyasalları sınıflandırabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Çevre kirliliğinin önlenmesinde kimyanın işlevini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar; kimyasallara maruz kalma yolları; çevrenin kimyasallarla kirlenmesi; kimyasalların zehirleyici etkileri, kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri, kimyasalların çevre üzerindeki etkileri; radyoaktivite, radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeşil Kimya | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
2 | Yeşil Kimya-II | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
3 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
4 | Kimyasallara maruz kalma yollar | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
5 | Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
6 | Kimyasalların zehirleyici etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
7 | Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimyasalların çevre üzerindeki etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
10 | Radyoaktivite | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
11 | Radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
12 | Ödev sunuları ve değerlendirme-I | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
13 | Ödev sunuları ve değerlendirme-II | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
14 | Ödev sunuları ve değerlendirme-III | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
15 | Ödev sunuları ve değerlendirme-IV | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çınar, Ö. (2013). Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Ankara: Nobel | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör, Eğitici Sunuları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9-14 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 9-14 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 13 | 39 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |