|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL ATLI (emelatli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun anatomik ve fizyolojik özelliklerini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anatomi ve fizyolojinin tanımını yapabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vücuttaki simetri şekillerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sinir sistemini çalışmasını ve önemini değerlendirebilir |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Duyu organlarının görevlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Endokrin (hormon) sisteminin organizma açısından önemini değerlendirebilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Dişi ve erkek üreme sistemlerinin görevlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İskelet ve kas sisteminin çalışmasını ve birbirleriyle olan ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Sindirim, dolaşım, boşaltım ve solunum sistemlerinin yapılarını ve işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anatomi ve fizyolojinin tanımı, Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri, Organ sistemleri: beslenme ve metabolizma, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, solunum sistemi, dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü, erkek üreme sistemi, hareket sistemi (iskelet ve kaslar), endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramları ve vücudun anatomik düzlem ve eksenleri | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
2 | Sinir sistemi | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Sinir sistemi (Devam) | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Duyu organları | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Duyu organları (Devam) | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Endokrin sistem | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
7 | Endokrin sistem (devam) | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dişi ve erkek üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
10 | İskelet ve kas sistemi | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
11 | Sindirim sistemi | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Sindirim sistemi (Devam) | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Boşaltım sistemi | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
14 | Dolaşım sistemi | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
15 | Solunum sistemi | Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Noyan, A. (2007). Yaşamda ve Hekimlikte Fizyoloji. Ankara: Palme Yayıncılık. | |
2 | Jenkins, G. W., Kemnitz, C. P., and Tortora, G. J. (2007). Anatomy and Physiology from Science to Life. USA: Wiley. | |
3 | Reece, J. B., Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., and Jackson, R. B. (2021). Campbell Biyoloji (E. Gündüz ve İ. Türkan, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |