Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 503 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 503 Adı: İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMEL ATLI (emelatli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun anatomik ve fizyolojik özelliklerini kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anatomi ve fizyolojinin tanımını yapabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Vücuttaki simetri şekillerini tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sinir sistemini çalışmasını ve önemini değerlendirebilir PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Duyu organlarının görevlerini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Endokrin (hormon) sisteminin organizma açısından önemini değerlendirebilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Dişi ve erkek üreme sistemlerinin görevlerini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 İskelet ve kas sisteminin çalışmasını ve birbirleriyle olan ilişkisini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Sindirim, dolaşım, boşaltım ve solunum sistemlerinin yapılarını ve işlevlerini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Anatomi ve fizyolojinin tanımı, Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri, Organ sistemleri: beslenme ve metabolizma, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, solunum sistemi, dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü, erkek üreme sistemi, hareket sistemi (iskelet ve kaslar), endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anatomi ve fizyoloji kavramları ve vücudun anatomik düzlem ve eksenleri Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
2 Sinir sistemi Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Sinir sistemi (Devam) Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Duyu organları Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
5 Duyu organları (Devam) Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
6 Endokrin sistem Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
7 Endokrin sistem (devam) Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Dişi ve erkek üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
10 İskelet ve kas sistemi Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
11 Sindirim sistemi Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Sindirim sistemi (Devam) Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
13 Boşaltım sistemi Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
14 Dolaşım sistemi Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
15 Solunum sistemi Anlatma Yöntemi, Gösteri Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Noyan, A. (2007). Yaşamda ve Hekimlikte Fizyoloji. Ankara: Palme Yayıncılık.
2 Jenkins, G. W., Kemnitz, C. P., and Tortora, G. J. (2007). Anatomy and Physiology from Science to Life. USA: Wiley.
3 Reece, J. B., Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., and Jackson, R. B. (2021). Campbell Biyoloji (E. Gündüz ve İ. Türkan, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120