|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM ERDOĞAN (ibrahimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Farklı öğretim teknolojilerinin fen bilgisi eğitiminde kullanılması konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, öğretmen adaylarına öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili herhangi bir konuda ders planı hazırlar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğretim materyali hazırlama ilkelerini açıklar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çeşitli öğretim materyalleri için taslak hazırlar. |
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kendi alanında gerekli öğretim materyallerini geliştirir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-15 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çeşitli öğretim materyallerinin öğretime katkılarını takdir eder. |
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi; teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller (simülasyonlar, animasyonlar, sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar, çalışma yaprakları, slaytlar, görsel medya gereçleri vb.) ile fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (web 2.0 araçları, mobil uygulamalar, öğrenci yanıtlama sistemleri, öğrenme yönetim sistemleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları, ölçme ve değerlendirme araçları vb.); teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları, etkileşimli tahta ve eğitim portalları; fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Teknoloji ve Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramların verilmesi. | Anlatım, soru- cevap, tartışma |
2 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin genel özellikleri | nlatım, soru- cevap, tartışma |
3 | Öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğretimdeki yeri, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin seçimini etkileyen faktörler | nlatım, soru- cevap, tartışma |
4 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılmayan görsel araç-gereçler ve materyaller: ders kitapları, dergiler, tahtalar, grafikler, şemalar) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, video gösterimleri |
5 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılmayan görsel araç-gereçler ve materyaller: resimler, çizimler, posterler, gerçek nesneler ve modeller) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, video gösterimleri |
6 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Yansıtılan görsel araç-gereçler ve materyaller: tepegöz, slayt cihazı, dijital kamera, projektör) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, video gösterimleri |
7 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri (Görsel ve işitsel araç gereçler, eğitim amaçlı yazılımlar. vb. ) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, video gösterimleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fen ve teknoloji dersinde kullanılabilecek materyallerden seçilen örneklerin gösterilmesi. | Anlatım, soru- cevap, tartışma, video gösterimleri |
10 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunuları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
11 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunuları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
12 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunuları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
13 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunuları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
14 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunuları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
15 | Belirlenen bir konuda uygun öğretim teknolojisi ve materyali tasarlama (öğrenci sunuları) | Anlatım, soru- cevap, tartışma, öğrenci sunuları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yalın, H.İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
2 | Demirel, Ö. ve Altun, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık, Ankara. | |
3 | Yanpar, T. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Kırtasiye Malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |