|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ortaokul fen bilimleri öğretim programları ve yükseköğretim programlarında yer alan fen konularının ve bu konuların teknolojideki uygulamalarının önemi kavratmak, bu sayede doğayı tanımak, yorumlamak ve günlük yaşantıda örnekleyebilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bor elementi ve kaynağının önemini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Elektromanyetik dalgaların canlılar üzerindeki etkileri yorumlar. |
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Fiberoptik, fotoelektrik, görüntüleme teknikleri, güneş pilleri ve uygulama alanları ve çalışma prensiplerini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kuantum ve felsefesi, nanoteknoloji, nükleer enerji, sensörler, süperiletkenler ve yarıiletkenler konularının önemini daha iyi kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yarı iletkenler ve teknolojileri, laser teknolojisi, süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınları ve teknolojisi, iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi, görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); teknoloji ve sera gazları; su üretme teknolojileri; ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri; GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; hazır gıda teknolojsi; biyolojik sensörler; genetik kopyalama; biyoinformatik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
2 | Hologramlar | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
3 | Cern Deneyleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
4 | Elektromanyetik Dalgaların Canlılar Üzerindeki Etkisi | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
5 | Fiber Optik | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
6 | Fotoelektrik Etki | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
7 | Görüntüleme Teknikleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güneş Pilleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
10 | Nükleer Enerji | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
11 | Radar Sistemleri ve Hayalet Uçaklar | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
12 | Sensörler | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
13 | Süperiletkenler | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
14 | Bor Madeni | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
15 | STEM Uygulamaları | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şevki Ayvacı, H. & Çepni, S. (2020). Bilim Teknolojideki Uygulamaları. Pegema Yayıncılık | |
2 | Michio, K. (2011). Geleceğin Fiziği. Odtü Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Aleti, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 3-14 | 8 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 3 | 27 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |