Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 507 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 507 Adı: BİLİM VE TEKNOLOJİ UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ortaokul fen bilimleri öğretim programları ve yükseköğretim programlarında yer alan fen konularının ve bu konuların teknolojideki uygulamalarının önemi kavratmak, bu sayede doğayı tanımak, yorumlamak ve günlük yaşantıda örnekleyebilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bor elementi ve kaynağının önemini kavrar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Elektromanyetik dalgaların canlılar üzerindeki etkileri yorumlar. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Fiberoptik, fotoelektrik, görüntüleme teknikleri, güneş pilleri ve uygulama alanları ve çalışma prensiplerini kavrar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Kuantum ve felsefesi, nanoteknoloji, nükleer enerji, sensörler, süperiletkenler ve yarıiletkenler konularının önemini daha iyi kavrar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yarı iletkenler ve teknolojileri, laser teknolojisi, süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınları ve teknolojisi, iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi, görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); teknoloji ve sera gazları; su üretme teknolojileri; ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri; GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; hazır gıda teknolojsi; biyolojik sensörler; genetik kopyalama; biyoinformatik.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
2 Hologramlar Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
3 Cern Deneyleri Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
4 Elektromanyetik Dalgaların Canlılar Üzerindeki Etkisi Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
5 Fiber Optik Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
6 Fotoelektrik Etki Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
7 Görüntüleme Teknikleri Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Güneş Pilleri Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
10 Nükleer Enerji Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
11 Radar Sistemleri ve Hayalet Uçaklar Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
12 Sensörler Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
13 Süperiletkenler Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
14 Bor Madeni Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
15 STEM Uygulamaları Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şevki Ayvacı, H. & Çepni, S. (2020). Bilim Teknolojideki Uygulamaları. Pegema Yayıncılık
2 Michio, K. (2011). Geleceğin Fiziği. Odtü Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon Aleti, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 3-14 8 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 3 27
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120