|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına fen bilgisinde sıklıkla karşılaşılan kavram yanılgıları, nitelikleri, sınıflandırılması, çözüm yolları ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kavram ve Kavram öğretimiyle ilgili terimleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kavram Yanılgılarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fen bilgisinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarını sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Güncel fen bilgisi öğretim programını kavram yanılgılarına göre analiz edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kavram yanılgılarını gidermek için en uygun öğretim yöntemini belirleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavram Öğretimi, fen kavramlarının özellikleri, kavram yanılgılarının nitelikleri, sınıflandırılması ve ortaya çıkan zorlukların giderilmesinde kullanılan yöntemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavram tanımı ve niteliklerinin verilmesi. Kavramların sınıflandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Kavram tanımı ve niteliklerinin verilmesi. Kavramların sınıflandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Kavram Öğretimi ve fen kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Kavram Öğretimi ve fen kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Kavram Yanılgısının tanımı, nitelikleri, teşhis yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Kavram Yanılgısının tanımı, nitelikleri, teşhis yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Kavram Yanılgısının tanımı, nitelikleri, teşhis yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fizik konu alanında sıklıkla karşılaşılan kavram yanılgısı örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Kimya konu alanında sıklıkla karşılaşılan kavram yanılgısı örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Biyoloji konu alanında sıklıkla karşılaşılan kavram yanılgısı örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Güncel fen öğretim programının kavram yanılgıları açısından değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Güncel fen öğretim programının kavram yanılgıları açısından değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Kavram yanılgılarını gidermede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Kavram yanılgılarını gidermede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güneş, B. (2017). Doğru bilinen yanlışlardan, yanlış bilinen doğrulara: Fizikte Kavram yanılgıları. Ankara: Palme. | |
2 | Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (Kuramdan uygulamaya). Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |