|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL ATLI (emelatli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, biyoçeşitliliğin tanımı, sürdürülebilir yaşam için önemi, ülkemizdeki biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliğin korunması konularında kazanım sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyolojik çeşitlik tanımını yapabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyolojik çeşitliliği yaratan nedenleri açıklayabilir |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'nin biyoçeşitliliği hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Biyoçeşitliliği korunma yollarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Türkiye'nin biyolojik çeşitliliği ile ilgili bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'nin flora ve faunasının zenginliği, endemik bitkiler ve hayvanlar, genetik çeşitlilik, genetik çeşitliliği azaltan etkenler, genetik kaynaklar yönünden yurdumuzdaki durum, Türkiye’ de bitki ve hayvan genetik çeşitliliğini koruma, genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğal kaynaklar ve doğal kaynakların sürdürülebilirliği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
2 | Sürdürülebilir kalkınmanın amaç ve hedefleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Biyolojik çeşitlilik kavramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Genetik çeşitlilik, tür çeşitliliği ve ekosistem çeşitliliği kavramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Biyolojik çeşitliliğin korunması ve ülkemizde yürütülen çalışmalar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Türkiye'deki biyolojik çeşitliliğin nedenleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye'deki ekosistem çeşitliliği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye florasının zenginliği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Türkiye'nin endemik bitkileri | Anlatma Yöntemi |
11 | Türkiye'de yaşayan omurgasız canlı grupları ve balık türleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Türkiye'de yaşayan amfibi ve sürüngenler | Anlatma Yöntemi |
13 | Türkiye'de yaşayan kuşlar | Anlatma Yöntemi |
14 | Türkiye'de yaşayan memeliler | Anlatma Yöntemi |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Leveque, C., and Mounolou, J. C. (2013). Biyoçeşitlilik. (H. H. Başıbüyük, A. Yılmaz ve S. Kılınç, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık. | |
2 | Genç H. ve Atlı, E. (Ed.). (2022). Çevre Eğitimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık. | |
3 | Odum, E. P. and Barrett, G. W. (2008). Ekoloji`nin Temel İlkeleri, (K. Işık, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 40 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |