|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ortaokul fen bilimleri öğretim programları ve yükseköğretim programlarında yer alan genellikle fizik konularını ve bu konuların bilim ve teknolojideki uygulamalarının önemi kavratmak, bu sayede doğayı tanımak, yorumlamak ve günlük yaşantıda örnekleyebilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bor elementi ve kaynağının önemini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Elektromanyetik dalgaların canlılar üzerindeki etkileri yorumlar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Fiberoptik, fotoelektrik, görüntüleme teknikleri, güneş pilleri ve uygulama alanları ve çalışma prensiplerini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kuantum ve felsefesi, nanoteknoloji, nükleer enerji, sensörler, süperiletkenler ve yarıiletkenler konularının önemini daha iyi kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madenlerimiz, nanoteknoloji, yarıiletken teknolojisi ve günümüz teknolojilerinin temeli | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
2 | Hologramlar | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
3 | Cern Deneyleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
4 | Elektromanyetik Dalgaların Canlılar Üzerindeki Etkisi | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
5 | Fiber Optik | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
6 | Fotoelektrik Etki | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
7 | Görüntüleme Teknikleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güneş Pilleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
10 | Nükleer Enerji | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
11 | Radar Sistemleri ve Hayalet Uçaklar | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
12 | Sensörler | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
13 | Süperiletkenler | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
14 | Bor Madeni | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
15 | STEM Uygulamaları | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dündar Yener. (2019). Fiziğin Bilim ve Teknolojideki Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Aleti, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4-14 | 1 | 50 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |