|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OKTAY KIZKAPAN (okizkapan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADRİYE BAYRAM, MAHMUT POLAT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen bilgisi öğretmen adaylarına, fen ve teknoloji kaynaklı sorunlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fen ve Teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesini sıralayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fen ve Teknolojik gelişmeler ile sorunların etkilerini farkeder. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fen ve Teknoloji kaynaklı gelişmeler ile sorunların olumlu-olumsuz yönlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen ve teknolojik gelişmelerin tarihçesi, Fen ve teknolojideki gelişmeler ile sorunların olumlu ve olumsuz etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve derse giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
2 | Bilim ve Teknolojinin Tarihsel Gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
3 | Tarımda Teknolojik Yenilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
4 | Genetik Mühendisliği ve Yapay Hücreler | Sunum, soru – cevap, beyin fırtınası |
5 | Elektronik ve Otomasyon Teknolojileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
6 | Sağlık Teknolojilerindeki Gelişmeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
7 | İklim Değişikliği ve Sera Gazları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
10 | Teknolojinin İnsan Sağlığına Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
11 | Gıda Güvenliği ve Teknoloji | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
12 | Teknoloji ve Sosyal Medya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
13 | Teknoloji ve Felaket Senaryoları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
14 | Geleceğin Teknolojileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
15 | Teknoloji ve Etik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çepni, S., Ayvacı, H. Ş., Bacanak, A. (1999). Fen teknoloji ve toplum, Trabzon: Celepler Matbaacılık | |
2 | Meydan, A., Durmaz, A. (2021). Sosyal değişim sürecinde bilim, teknoloji ve toplum. Ankara: Pegem akademi | |
3 | Polat, F. (2011). Biyolojide özel konular. Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı tahta vb) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |