Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 509 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 509 Adı: FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OKTAY KIZKAPAN (okizkapan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADRİYE BAYRAM, MAHMUT POLAT,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fen bilgisi öğretmen adaylarına, fen ve teknoloji kaynaklı sorunlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fen ve Teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesini sıralayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fen ve Teknolojik gelişmeler ile sorunların etkilerini farkeder. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fen ve Teknoloji kaynaklı gelişmeler ile sorunların olumlu-olumsuz yönlerini açıklayabilir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Fen ve teknolojik gelişmelerin tarihçesi, Fen ve teknolojideki gelişmeler ile sorunların olumlu ve olumsuz etkileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve derse giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
2 Bilim ve Teknolojinin Tarihsel Gelişimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
3 Tarımda Teknolojik Yenilikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
4 Genetik Mühendisliği ve Yapay Hücreler Sunum, soru – cevap, beyin fırtınası
5 Elektronik ve Otomasyon Teknolojileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
6 Sağlık Teknolojilerindeki Gelişmeler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
7 İklim Değişikliği ve Sera Gazları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Yenilenebilir Enerji Kaynakları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
10 Teknolojinin İnsan Sağlığına Etkileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
11 Gıda Güvenliği ve Teknoloji Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
12 Teknoloji ve Sosyal Medya Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
13 Teknoloji ve Felaket Senaryoları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
14 Geleceğin Teknolojileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
15 Teknoloji ve Etik Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çepni, S., Ayvacı, H. Ş., Bacanak, A. (1999). Fen teknoloji ve toplum, Trabzon: Celepler Matbaacılık
2 Meydan, A., Durmaz, A. (2021). Sosyal değişim sürecinde bilim, teknoloji ve toplum. Ankara: Pegem akademi
3 Polat, F. (2011). Biyolojide özel konular. Ankara: Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı tahta vb)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90