Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 502 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 502 Adı: YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYMA AKKAYA DEVİREN (sadeviren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, enerjinin tanımı, enerji çeşitleri ve enerji kaynakları ile ilgili temel bilgileri vermektir. Yenilenebilir enerji kaynakları olan güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, jeotermal enerji, dalga enerjisi, hidrojen enerjisi, biyokütle, hidroelektrik enerji hakkında bilgi vermektir. Gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmen adaylarına yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelimin ne kadar gerekli olduğunu fark ettirmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Enerji çeşitleri ve üretim kaynakları hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fosil kökenli enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında geniş ve detaylı bilgi sahibi olur PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ülkemizde ve Avrupa Birliğindeki enerji potansiyeli hakkında bilgi sahibi olurlar PÇ-24 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Enerji tanımı, Enerji Kaynakları, Yenilenemez enerji, Fossil yakıtlar, Yenilenebilir enerji kaynakları; güneş enerjisi, hidroelektrik enerji, biyokütle enerji kaynakları, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, deniz kökenli yenilenebilir enerji, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, enerji-çevre ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin genel ilkeleri, önemi, öğrencilerin hedef, içerik, süreç ve değerlendirmelerden haberdar edilmesi Enerji ve enerji çeşitlerinin hakkında genel bilgi verilmesi Anlatma Yöntemi
2 Yenilenebilir enerji kaynakları ve Yenilenemez Enerji Kaynakları hakkında bilgi verilmesi ve arasındaki farkların tespit edilmesi. Enerji Kaynaklarının Sınıflandırılması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
3 Fosil Yakıtlar. Türkiye ve Dünyadaki fosil yakıtların durumu Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
4 Elektrik Enerjisi ve kullanım alanları Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
5 Güneş Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
6 Rüzgar Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
7 Hidroelektrik Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Jeotermal Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
10 Hidrojen Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
11 Deniz kökenli Enerji Kaynakları kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
12 Biyokütle Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
13 Nükleer Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
14 Dünyada ve Türkiyede enerji üretim ve tüketimi. Enerji Politikaları Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
15 Enerji-Çevre ilişkisi, sera etkisi Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Hüseyin Öztürk, Birsen Yayınevi
2 Yenilenebilir Enerji Kaynakları İsmet Akova NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 50
5.Rapor 15 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 13 39
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 13 39
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 119