Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 508 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 508 Adı: TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMEL ATLI (emelatli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, biyoçeşitliliğin tanımı, sürdürülebilir yaşam için önemi, ülkemizdeki biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliğin korunması konularında kazanım sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Biyolojik çeşitlik tanımını yapabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Biyolojik çeşitliliği yaratan nedenleri açıklayabilir PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye'nin biyoçeşitliliği hakkında bilgi verebilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Biyoçeşitliliği korunma yollarını açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Türkiye'nin biyolojik çeşitliliği ile ilgili bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye'nin flora ve faunasının zenginliği, endemik bitkiler ve hayvanlar, genetik çeşitlilik, genetik çeşitliliği azaltan etkenler, genetik kaynaklar yönünden yurdumuzdaki durum, Türkiye’ de bitki ve hayvan genetik çeşitliliğini koruma, genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğal kaynaklar ve doğal kaynakların sürdürülebilirliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
2 Sürdürülebilir kalkınmanın amaç ve hedefleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Biyolojik çeşitlilik kavramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Genetik çeşitlilik, tür çeşitliliği ve ekosistem çeşitliliği kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Biyolojik çeşitliliğin korunması ve ülkemizde yürütülen çalışmalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Türkiye'deki biyolojik çeşitliliğin nedenleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
7 Türkiye'deki ekosistem çeşitliliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Türkiye florasının zenginliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Türkiye'nin endemik bitkileri Anlatma Yöntemi
11 Türkiye'de yaşayan omurgasız canlı grupları ve balık türleri Anlatma Yöntemi
12 Türkiye'de yaşayan amfibi ve sürüngenler Anlatma Yöntemi
13 Türkiye'de yaşayan kuşlar Anlatma Yöntemi
14 Türkiye'de yaşayan memeliler Anlatma Yöntemi
15 Öğrenci sunumları Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Leveque, C., and Mounolou, J. C. (2013). Biyoçeşitlilik. (H. H. Başıbüyük, A. Yılmaz ve S. Kılınç, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık.
2 Genç H. ve Atlı, E. (Ed.). (2022). Çevre Eğitimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
3 Odum, E. P. and Barrett, G. W. (2008). Ekoloji`nin Temel İlkeleri, (K. Işık, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, ders notları, akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 15 2 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 40
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 1 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120