|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç kavramlarını açıklar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul etkisini açıklar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Etik, ahlak, değer erdem ve karakter kavramları | Tartışma Yöntemi |
| 2 | Karakter eğitiminde başlıca yaklaşım ve uygulamalar- Değerler Eğitiminin Gerekçeleri | Tartışma Yöntemi |
| 3 | Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Önerileri- | Tartışma Yöntemi |
| 4 | Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi | Tartışma Yöntemi |
| 5 | İlköğretim ve Ortaöğretimde Değerler | Tartışma Yöntemi |
| 6 | Örtük Program ve Değerler | Tartışma Yöntemi |
| 7 | Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karakter ve Değerler Eğitiminde Kullanılan Yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi |
| 10 | Eğitim Felsefesi Açısından Değerler Eğitimi | Tartışma Yöntemi |
| 11 | Batı Temelli Değerler Eğitimi Programları | Tartışma Yöntemi |
| 12 | Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
| 13 | Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
| 14 | Değerler Eğitiminde Temel Sorunlar | Tartışma Yöntemi |
| 15 | Dönemin Genel Değerlendirmesi | Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaymakcan, R. (2007). Değerler ve Eğitimi. Dem Yayınları | |
| 2 | Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım | |
| 3 | Yüksek Öğretimde ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi, Ayşen Bakioğlu- Nur Sılay, Nobel Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||