|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Modern senfoni orkestrasını meydana getiren çalgıları yapısal, teknik ve tınısal özellikleri ile tanıyarak ünlü orkestra eserlerinin tınısal zenginliğini müzik örnekleri ile açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Solo çalgıların tınılarını birbirinden ayırt edebilmek. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oda müziği topluluklarının tınılarını birbirinden ayırt edebilmek |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Senfoni orkestrasının tarihsel gelişimini kavramak; |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünden Bugüne Orkestranın Gelişimi ve Yaylı Çalgılar Ailesine Giriş Yaylı çalgılar ailesindeki çalgılar Telleri çekilerek çalınan telli çalgılar, arp, mandolin, gitar Telli çalgılar yazısı Tahta üflemeli çalgılar ailesine giriş Tahta üflemeli çalgılar ailesindeki çalgılar Tahta üflemeli çalgılar yazısı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünden Bugüne Orkestranın Gelişimi ve Yaylı Çalgılar Ailesine Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Yaylı çalgılar ailesindeki çalgılar | Anlatma Yöntemi |
3 | Telleri çekilerek çalınan telli çalgılar, arp, mandolin, gitar | Anlatma Yöntemi |
4 | Telli çalgılar yazısı | Anlatma Yöntemi |
5 | Tahta üflemeli çalgılar ailesine giriş | Anlatma Yöntemi |
6 | Tahta üflemeli çalgılar ailesindeki çalgılar | Anlatma Yöntemi |
7 | Tahta üflemeli çalgılar yazısı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuların tekrarı | Anlatma Yöntemi |
10 | Bakır üflemeli çalgılar ailesine giriş | Anlatma Yöntemi |
11 | Bakır üflemeli çalgılar ailesindeki çalgılar | Anlatma Yöntemi |
12 | Bakır üflemeli çalgılar yazısı | Anlatma Yöntemi |
13 | Vurmalı çalgılar ailesine giriş | Anlatma Yöntemi |
14 | Vurmalı çalgılar ailesindeki çalgılar | Anlatma Yöntemi |
15 | Klavyeli çalgılar, piyano, klavsen, çelesta | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | amuel Adler, The Study of Orchestration, 3rd Ed. (W. W. Norton, 2002) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Samuel Adler, The Study of Orchestration, 3rd Ed. (W. W. Norton, 2002) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |