Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 208 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 208 Adı: ÇOKSESLİ KORO 2 Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
“Birlikte şarkı söyleyebilme” genel amacı doğrultusunda, stil ve yorum özelliklerine göre düzeye uygun yapıtların deşifreleri ve yorumlamalarıyla bir repertuar oluşturmak önemli gün ve bayramlara yönelik programlar hazırlamak, içeriğine göre konserler vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hızlı ve doğru bir şekilde nota okuyabilme. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Doğru ve hızlı nota okuma becerisini, doğru ve güzel şarkı söyleme becerisine dönüştürebilme. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Şarkı söylemede entonasyonu etkileyen faktörler. Nefes- ses bağlantısı çalışmaları. Artikülasyon. Dil ve konuşma çalışmaları. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Eserlerin teknik ve müzikal analizi. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Eserlerin partilerini ses gruplarınca ayrı ayrı çalışma ve birleştirme. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Ses gruplarının karşılaştığı teknik zorlukların çözümüne ilişkin çalışmalar. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Şarkı söylemede entonasyonu etkileyen faktörler. Anlatma Yöntemi
2 Artikülasyon. Anlatma Yöntemi
3 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
4 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
5 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
6 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
7 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
8 Ara Sınav
9 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
10 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
11 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
12 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
13 Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Şarkı Söyleme
14 Eserlerin teknik ve müzikal analizi. Şarkı Söyleme
15 Eserlerin teknik ve müzikal analizi. Şarkı Söyleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
2 Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara.
3 Çevik, S. (2000) Koro Albümü, Evrensel Kitabevi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 45 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 45 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 1 2
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 2 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 4 16
Sözlü Sınav 4 2 8
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 4 2 8
0
0
Toplam İş Yükü 66