Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 506 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 506 Adı: OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Okul öncesi dönemde müzik eğitimin önemini kavrayabilme, okul öncesi dönemde müzik gelişimini bilme, okul öncesi eğitimde müziğin kullanımına yönelik ilkeleri bilme ve uygulama, Dünya’da okul öncesi eğitimde müziğin kullanımı ile ilgili farklı yaklaşımları bilme, okul öncesi döneme ilişkin şarkı dağarcığı oluşturabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğu müzik gelişimi özelliklerini genel olarak açıklayabilme. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ders hakkında genel bilgi, okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri, Dünya’da ve Türkiye’de okul öncesi eğitim. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuk müzik türleri ve okul öncesi dönem gelişimsel özelliklerine uygun şarkıları belirleyebilme PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders hakkında genel bilgi, okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri, Dünya’da ve Türkiye’de okul öncesi eğitim. Okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel özellikleri, okul öncesi dönemde ailenin ve kurumsal eğitimin önemi. Çağdaş müzik öğretim yaklaşımları. Okul öncesi dönemde müzik eğitimi ve gerçekleştirilecek etkinlikler. 5 Çocuk müzik türleri ve okul öncesi dönem gelişimsel özelliOkul öncesi dönem müzik eğitiminde kullanılacak kaynaklar ve kaynak tarama, 2-6 yaş çocuğunun müzik gelişimi. Okul öncesi dönemde şarkı ve tartım eğitimi ve dikkat edilecek noktalar. Genel değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders hakkında genel bilgi, okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri, Dünya’da ve Türkiye’de okul öncesi eğitim. Anlatma Yöntemi
2 Okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel özellikleri, okul öncesi dönemde ailenin ve kurumsal eğitimin önemi. Anlatma Yöntemi
3 Çağdaş müzik öğretim yaklaşımları. Anlatma Yöntemi
4 Okul öncesi dönemde müzik eğitimi ve gerçekleştirilecek etkinlikler. Anlatma Yöntemi
5 Çocuk müzik türleri ve okul öncesi dönem gelişimsel özelliklerine uygun şarkıların özellikleri. Şarkı Söyleme
6 Okul öncesi dönem müzik eğitiminde kullanılacak kaynaklar ve kaynak tarama, 2-6 yaş çocuğunun müzik gelişimi. Şarkı Söyleme
7 Okul öncesi dönemde şarkı ve tartım eğitimi ve dikkat edilecek noktalar. Şarkı Söyleme
8 Ara Sınav
9 Genel değerlendirme. Şarkı Söyleme
10 Okul öncesi dönem müzik etkinlikleri. Şarkı Söyleme
11 Okul öncesi dönem müzik etkinlikleri. Şarkı Söyleme
12 Okul öncesi dönem müzik etkinlikleri. Şarkı Söyleme
13 Okul öncesi dönem müzik etkinlikleri. Şarkı Söyleme
14 Okul öncesi dönem müzik etkinlikleri. Şarkı Söyleme
15 Okul öncesi dönem müzik etkinlikleri. Şarkı Söyleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aral, N.,Kandır A., ve Can Yaşar, M. (2000). Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul: YA-PA Yayınları.
2 Başal, H. A. (2004). Gelişim ve psikoloji: nasıl mutlu bir çocuk yetiştirebilirim?. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
3 Başal, H. A. (2005). Okul öncesi eğitim. (2.b.). İstanbul: Karakter Matbaası.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1. Aral, N.,Kandır A., ve Can Yaşar, M. (2000). Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul: YA-PA Yayınları. 2. Başal, H. A. (2004). Gelişim ve psikoloji: nasıl mutlu bir çocuk yetiştirebilirim?. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 3. Başal, H. A. (2005). Okul öncesi eğitim. (2.b.). İstanbul: Karakter Matbaası. 4. Bozkaya, İ. (2001).Okul ortamında müzik. Bursa: F. Özhan Matbaacılık. 5. Dikici Sığıtmaç, A. (2005). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları. 6. Dinçer, İ. (1992). Çocuk gelişimi ile ilgilenenler için müzik el kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. 7. Ersoy, Ö. (2006). Müziğin okul öncesi eğitimde kullanılması ( 2.b). Ankara: Kök Yayıncılık. 8. Gedikli, E. (2007). Okul öncesi müzik etkinlikleri eğitimi. Bursa: Ezgi Kitabevi. 9. Morgül, M.(1995). Yaratıcı drama ile oynayarak yaşayarak öğren (1.b.). İstanbul: Ya- Pa Yayınları. 10. Morgül, M. (2006). İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir. (2.b.) Ankara: Kök Yayıncılık. 11. Öztürk, A. (2001). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 12. Sun, M., ve Seyrek,H. (1993). Okul öncesi eğitimde müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri ve Yayınları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121