Kodu: LVS 221 |
Adı: GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI |
Teorik+Uygulama: 1+2 |
AKTS: 3 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
2 / Güz |
Ders Düzeyi |
Önlisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK PROGRAMI |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
MURAT ŞEN (muratsen@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kişiler arası iletişimde önem taşıyan okul çevresi, iş çevresi, arkadaş çevresi, ev, aile gibi çeşitli çevreleri daha iyi tanıyabilir |
PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır.
PÇ-14 Mesleki yetenek ve yetki-sorumluluklarından yola çıkarak toplum bilinci ile planlanan sosyal projelere katkı sağlar (çiftçi bilgilendirme toplantılarında kuramsal/uygulamalı çalışmalarda yer alır, vb).
|
|
DÖÇ-2 |
Toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanıp gönüllü faaliyetlerde bulunur |
PÇ-19 İş yeri ve iş güvenliği kavramlarına hâkim olma ve iş güvenliğini tehdit eden durumlarda gerekli sorumluluğu alır. PÇ-23 Analiz etme ve sentezleme becerisi
|
|
DÖÇ-3 |
Katılacakları ve Gerçekleştirecekleri Gönüllülük Faaliyetleriyle İnsani, Sosyal, Kültürel, Ahlaki Değerlerin ve Becerilerin Geliştirilmesi Sağlanır. |
PÇ-23 Analiz etme ve sentezleme becerisi
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Toplumlarda İnsani ve Sosyal Problemler |
Economic Problems in Societies |
2 |
Toplumlarda Ekonomik Problemler |
Economic Problems in Societies |
3 |
Toplumlarda Göç ve Afetler Engelliler, Dezavantajlı Guruplar |
Economic Problems in Societies |
4 |
İnsani, Sosyal, Kültürel ve ahlaki Değerler |
Economic Problems in Societies |
5 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Planning and Implementation of Individual, Team or Group Studies in the Field
|
6 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
7 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
10 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
11 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
12 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
13 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
14 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
15 |
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Bireysel, Takım veya Grup Çalışmalarının Planlanarak Sahada Uygulanması
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ders Notları |
2 |
Türkiye'de Gönüllülük - UNDP E-Kitap |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Projeksiyon |