|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAZMİYE ÇAĞLAR TOPAL (nazmiyecaglar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencileri, alanda daha sonra yapacakları çalışmalara hazırlayacak temel sosyolojik kavramlar ve araştırma yöntemleri ile tanıştırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak ortaya çıkışı ve gelişim sürecini açıklayabilecektir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | sosyolojik araştırma süreçlerinde kullanılan veri toplama ve analiz etme yöntemlerini tanımlayabilecektir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | alandaki kuramsal yaklaşımlara ve kültürün toplum üzerindeki önemine vakıf olarak sosyolojik bir bakış açısı kazanabilecektir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | toplumsal süreçleri organize eden ve toplumun fonksiyonlarını yerine getirmesine imkan veren yapının işleyişini kavrayabilecektir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, bilimsel bir disiplin olarak sosyolojinin tanımı, araştırma yöntemleri, alanda baskın olan kuramsal yaklaşımlar; kültür, sosyal yapı, sosyalleşme, bürokrasi, toplumsal kontrol, sapma, toplumsal değişim ve toplumsal tabakalaşma gibi giriş düzeyindeki temel kavram ve konularını kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi | Anlatma |
| 2 | Sosyoloji Nedir? | Anlatma |
| 3 | Sosyolojik Düşünmek | Anlatma |
| 4 | Sosyal Teori | Anlatma |
| 5 | Sosyal Tabakalaşma, Eşitsizlik ve Yoksulluk | Anlatma |
| 6 | Irk ve Etnik Kimlik | Anlatma |
| 7 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Cinsel Kimlik | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İktidar ve Politika | Anlatma |
| 10 | Çevre Sosyolojisi | Anlatma |
| 11 | İklim Değişikliği Sosyolojisi | Anlatma |
| 12 | Kentler ve Topluluklar | Anlatma |
| 13 | Göç | Anlatma |
| 14 | Toplumsal Hareketler ve Devrimler | Anlatma |
| 15 | Küreselleşme | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anthony Giddens(2020), Sosyoloji Kısa Fakat Eleştirel Bir Giriş, Siyasal Kitabevi, 5. Baskı / 162 Syf. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||