|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA GÖKÇEN ÇETİN (fgokcencetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Siyasal çözümlemenin temel içeriğini oluşturan siyasal düşünceleri, tarihsel bir perspektifle çözümlemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyasal düşüncenin doğuşu ve temelleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Siyasal kurum ve süreçlerin gelişim süreçlerini bilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Analitik ve karşılaştırmalı düşünce imkanı bulur |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Siyasal düşüncelere ilişkin çok boyutlu bakış açısı geliştirir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Siyasal düşünceler tarihinin ana dönemleri, Siyasal düşünceleri karşılaştırmalı analizi, Siyasal düşüncelerin felsefi ve sosyo-ekonomik perspektifi gibi konuları içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve ders hakkında tanıtıcı bilgiler sunma | Soru Cevap |
| 2 | Siyasi düşünceler tarihinin kapsamı, siyaset, siyasi iktidar, devlet ve devletin ortaya çıkışı | Anlatma |
| 3 | Antik Yunanın çağdaşı toplumlarda siyasal düşünce (Mezopotamya-Hint-Çin), Antik Yunan’da demokrasi düşüncesinin gelişimi: Sokrates, Platon, Aristoteles | Anlatma |
| 4 | Roma Siyasi Düşüncesi: Cicero-Seneca-Epiktetos | Anlatma |
| 5 | Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Yayılışı, Ortaçağda Hıristiyan Siyasi Düşüncesi | Anlatma |
| 6 | İslam Siyasi Düşüncesi | Anlatma |
| 7 | Siyasi Düşünce Alanında Türk Dünyasındaki Gelişmeler | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeniçağ Başlarında Siyasal Değişim: Niccolo Machiavelli-Jean Bodin | Anlatma |
| 10 | Protestanlık ve Siyasi düşünce, Martin Luther- Kapitalizm ve Protestanlık | Anlatma |
| 11 | İngitere’deki gelişmeler, Thomas More-Thomas Hobbes-John Locke | Anlatma |
| 12 | Aydınlanma dönemi ve koşulları, Montesquieu-Roessseau | Anlatma |
| 13 | Fransız İhtilali ve Almanya, Hegel-Nietzche | Anlatma |
| 14 | Osmanlı Devleti’nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi, Yeni Osmanlılar, Şinasi-Ziya Paşa- Namık Kemal | Anlatma |
| 15 | Jön Türkler, Ahmet Rıza-Mizancı Murat-Prens Sabahattin | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mehmet Ali Ağaoğulları, Batı'da Siyasal Düşünceler Tarihi (İletişim yayınları, İstanbul, 2011) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||