|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, yarıiletken p-n kavşak özelliklerini, diyot ve transistör kavramlarını öğrenme ve ayırt edebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yarıiletken mikro cihaz operasyonunun altında yatan prensipleri anlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yarıiletken mikroelektronik cihazların topluma etkisini kavrayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yarıiletken malzeme özelliklerini kullanarak mikroelektronik cihaz çalışma prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yük Taşıyıcıları Mobilitesi, Sürüklenme Akımı, Difüzyon Akımı, p-tipi ve n-tipi yarıiletkenler, p-n Kavşak Oluşumu, p-n Kavşak Dahili Gerilimi, Tükenme Bölgesi, Diyotlar, Diyotlarda Akım-Gerilim Karakteristikleri, Schottky Diyotlar, Omik Kontaklar, Transistörler, Transistörlerde Akım-Gerilim Karakteristikleri, Transistör Türleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yük Taşıyıcıları Mobilitesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Sürüklenme Akımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Difüzyon Akımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | p-tipi ve n-tipi yarıiletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | p-n Kavşak Oluşumu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | p-n Kavşak Dahili Gerilimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Tükenme Bölgesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Diyotlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Diyotlarda Akım-Gerilim Karakteristikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Schottky Diyotlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | Omik Kontaklar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Transistörler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Transistörlerde Akım-Gerilim Karakteristikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Transistör Türleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Katıhal Elektroniği Devre Elemanları, Ben G. Streetman, Palme Yayıncılık, 2014 | |
| 2 | Solid State Electronic Devices, 6th Edition, Ben Streetman, Prentice Hall, 2006 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Dizüstü Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||