|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı insan düşüncesi ve davranışı hakkında psikoloji bilimine dayalı bir arkaplan sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikoloji konularını ilgili literatüre dayalı olarak açıklar. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak psikoloji alanında özgün çalışmalar ortaya koyar. |
PÇ-9 İhtiyaçlar çerçevesinde kullanabileceği test ve test dışı teknikleri uygular, değerlendirir ve sonuçları yorumlar.
PÇ-25 Bilimsel araştırma yöntemlerini uygun bir şekilde kullanarak alanı ile ilgili makale/projeler hazırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İnsanın gelişimini süreç ve etkenleriyle birlikte açıklar. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Psikolojinin tanımı, konusu, alanı ve amacı hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Davranışın tanımı, insan davranışlarının altında yatan sebepler. Psikoloji kuramlarına genel bakış, psikolojide araştırma yöntemleri, psikolojide farklı yaklaşımlar, duygu organları, öğrenme, sosyal psikoloji, güdülenme gibi konuları içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Psikolojinin konusu, tarihi, çalışma alanı ve amacının tanıtılması | Anlatma yöntemi |
| 2 | Psikolojide farklı yaklaşımlar, çalışma alanları | Anlatma yöntemi |
| 3 | Psikolojide bilgi toplama teknik ve yöntemleri | Anlatma yöntemi |
| 4 | Biyolojik bakış açısı, beyin yapısı | Anlatma yöntemi |
| 5 | Duyum ve algı konularının tanıtılması | Anlatma yöntemi |
| 6 | Bilinç ve bilinç durumları | Anlatma yöntemi |
| 7 | Öğrenme | Anlatma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bellek | Anlatma yöntemi |
| 10 | Biliş Düşünme Zeka ve Dil | Anlatma yöntemi |
| 11 | Yaşam boyu Gelişim | Anlatma yöntemi |
| 12 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Anlatma yöntemi |
| 13 | Sosyal Psikoloji | Anlatma yöntemi |
| 14 | Kişilik Kuramları | Anlatma yöntemi |
| 15 | Psikolojik Bozukluklar ve terapiiler | Anlatma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cicarelli, K. S., White, J. N.(2019). Bir keşif gezintisi. Nobel Yayınevi. 3. baskı. Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon ve beyaz tahta | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 107 | ||