| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere bireylerin yaşam dönemleri ve uyum sürecini, yaşam dönemlerinde karşılaşılan problemleri ve bu problemlerin sebeplerini kavratmaktır. Normal ve anormal kavramlarının öğretilmesi ve uyum bozuklukları hakkında bilgilenmeleri amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Normallik ve anormallik kavramlarının, Uyum bozukluklarını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır.  PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Farklı gelişim dönemlerinde ortaya çıkan uyum problemlerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Uyum bozukluklarında koruyucu ve risk faktörlerini ve başa çıkma yöntemlerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin kapsamı ve sınırlılıklarını bilir ve diğer disiplinler ile ilişkilerine uygun hareket eder. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yaşam dönemleri ve uyum sorunları dersi bireyin doğumdan ölümüne kadar olan evrelerini gelişimsel ve ruhsal olarak ele alır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Yaşam Dönemleri Gözden Geçirme | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Uyum problemleri ve gelişim kuramları: Gözden geçirme, Zorlu yaşam olayları ve uyum | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Doğum öncesi gelişim ve uyum sorunlarına etkisi, bebeklik dönemi ve uyum sorunları | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Erken Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Bozuklukları | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Orta ve geç çocukluk döneminde Görülen Uyum Bozuklukları | Örnek Olay Yöntemi | 
| 6 | Psikolojik dayanıklılık/yılmazlık, eğitime destek | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Ergenlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları ve Riskli Davranışlar | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yetişkinliğe geçiş ve gelişimsel krizler | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Yetişkinliğe Geçiş ve Genç Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Orta Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları | Örnek Olay Yöntemi | 
| 12 | Yaşlılık Döneminde görülen uyum bozuklukları- I | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | İleri Yetişkinlik Dönemi ve Uyum Problemleri -II Kayıp ve Yas | Örnek Olay Yöntemi | 
| 14 | Film analizi | Tartışma ve Soru cevap | 
| 15 | Genel değerlendirme | Tartışma ve soru cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Savi Çakar, F. (2018). Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri, Pegem: Ankara | |
| 2 | Bacanlı, H., ve Terzi, Ş. I. (2013). Yetişkinlik ve yaşlılık: gelişimi ve psikolojisi. İstanbul: Açılım kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | %60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 8 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||