|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere bireylerin yaşam dönemleri ve uyum sürecini, yaşam dönemlerinde karşılaşılan problemleri ve bu problemlerin sebeplerini kavratmaktır. Normal ve anormal kavramlarının öğretilmesi ve uyum bozuklukları hakkında bilgilenmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Normallik ve anormallik kavramlarının, Uyum bozukluklarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı gelişim dönemlerinde ortaya çıkan uyum problemlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uyum bozukluklarında koruyucu ve risk faktörlerini ve başa çıkma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin kapsamı ve sınırlılıklarını bilir ve diğer disiplinler ile ilişkilerine uygun hareket eder. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşam dönemleri ve uyum sorunları dersi bireyin doğumdan ölümüne kadar olan evrelerini gelişimsel ve ruhsal olarak ele alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaşam Dönemleri Gözden Geçirme | Anlatma Yöntemi |
2 | Uyum problemleri ve gelişim kuramları: Gözden geçirme, Zorlu yaşam olayları ve uyum | Anlatma Yöntemi |
3 | Doğum öncesi gelişim ve uyum sorunlarına etkisi, bebeklik dönemi ve uyum sorunları | Anlatma Yöntemi |
4 | Erken Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Bozuklukları | Anlatma Yöntemi |
5 | Orta ve geç çocukluk döneminde Görülen Uyum Bozuklukları | Anlatma Yöntemi |
6 | Psikolojik dayanıklılık/yılmazlık, eğitime destek | Anlatma Yöntemi |
7 | Ergenlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları ve Riskli Davranışlar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yetişkinliğe geçiş ve gelişimsel krizler | Anlatma Yöntemi |
10 | Yetişkinliğe Geçiş ve Genç Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları | Anlatma Yöntemi |
11 | Orta Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları | Anlatma Yöntemi |
12 | Yaşlılık Döneminde görülen uyum bozuklukları- I | Anlatma Yöntemi |
13 | İleri Yetişkinlik Dönemi ve Uyum Problemleri -II Kayıp ve Yas | Anlatma Yöntemi |
14 | Film analizi | Tartışma ve Soru cevap |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma ve soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Savi Çakar, F. (2018). Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri, Pegem: Ankara | |
2 | Bacanlı, H., ve Terzi, Ş. I. (2013). Yetişkinlik ve yaşlılık: gelişimi ve psikolojisi. İstanbul: Açılım kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 66 |