| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERHAT YAŞAR (syasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, farklı okul ekolleri ile ilgili temel kavramlara, eğitim uygulamaları ve sonuçları üzerinde yapılan çalışmaları kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 
			
		 
			PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-24 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-25 Çevreyi koruma konusunda duyarlıdır. PÇ-26 Evrensel hakların bilincindedir. PÇ-27 Kültürel mirası koruma konusunda rol modeldir. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. PÇ-37 Dünyadaki farklı kültürleri tanır, kendi kültürü ile olan ilişkisini yorumlar. PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. PÇ-40 Güvenli bir okul ve sınıf atmosferi oluşturmak için ilgili kişi ve kurumlarla iletişim içindedir. PÇ-41 Bir meslek insanı olarak görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir. PÇ-42 Bir meslek insanı olarak yasal prosedüre uygun davranır. PÇ-43 Ailelerle, meslektaşlarıyla ve eğitimin diğer paydaşları ile işbirliği kurar. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	|
| DÖÇ-2 | 
			
		 
			PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-24 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-26 Evrensel hakların bilincindedir. PÇ-27 Kültürel mirası koruma konusunda rol modeldir. PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. PÇ-37 Dünyadaki farklı kültürleri tanır, kendi kültürü ile olan ilişkisini yorumlar. PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. PÇ-41 Bir meslek insanı olarak görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir. PÇ-42 Bir meslek insanı olarak yasal prosedüre uygun davranır. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. PÇ-45 Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bu konuda kendini sürekli günceller. PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları; farklı eğitim modelleri ve söz konusu eğitim modellerinin avantajları ve dezavantajları; diğer okulları ortaya çıkaran nedenlerin kazandırılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Eğitim Tarihi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Türkiye’de Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze İlkokula Öğrenci Yetiştirme Türkiye’de Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze İlkokula Öğretmen Yetiştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Başka Bir Okul Mümkün | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Birleştirilmiş Sınıflar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Montessori Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Montessori Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Helen Doron Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Helen Doron Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Waldorf Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Waldorf Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Adler ve Paideia Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Adler ve Paideia Okulları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Okul ekollerinin kıyaslanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Okul ekollerinin kıyaslanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yaşar, Ş. (2014). Eğitimde Program Geliştirmeyi Etkileyen Sosyal-Kültürel Etmenler. IJOIS, 3 (6). | |
| 2 | Yaşar, Ş., (2008). Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikleri, M. Gültekin (Ed.) Eğitim Bilimine Giriş içerisinde, (s 179 - 198 ). Eskişehir: AÖF Yayınları. | |
| 3 | Gültekin, M. Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlar, Şefik Yaşar (Ed.) İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları içerisinde, Eskişehir: AÖF Yayınları. | |
| 4 | Demirel Ö. ve Dinçer S. (2017). Küreselleşen Dünyada Eğitim Ankara: Pegem Akademi | |
| 5 | Stoll Lillard, A. (2018). Montessori: Dehanın Ardındaki Bilim, Okhan Gündüz (Çev.) Kaknüs Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 128 | ||