Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
2018 yılında güncellenen ilkokul programı hakkında bilgi sahibi olabilir, ilkokul programını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İlkokul Kurumlar Yönetmeliğindeki plan çeşitleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük ders planları hakkında farkındalık oluşturabilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Belirli Gün ve Haftalar, Kulüp Çalışmaları hakkında farkındalık oluşturabilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Türkiye’de Öğretim Programlarıyla (1926-1936-1948-1968, 1998, 2005) ilgili farkındalık oluşturabilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
2018 Programı ve programla ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Trafik Güvenliği-İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 |
Hayat Bilgisi dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 |
Fen Bilimleri dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 |
Sosyal Bilgiler dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 |
İngilizce ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 |
Din kültürü ve ahlak bilgisi ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-12 |
Görsel sanatlar dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-13 |
Türkçe dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-14 |
Matematik dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-15 |
Müzik dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-16 |
Oyun ve fiziki etkinlikler ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
1.İlkokul Kurumlar Yönetmeliği
2. Plan Çeşitleri, Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Ders Planı
3. Belirli Gün ve Haftalar, Kulüp Çalışmaları
4. Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1926-1936-1948-1968)
5. Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1998-2005)
6. 2018 Programı ve programla ilgili temel kavramlar
7. vize
8. İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Trafik Güvenliği-İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi)
9.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Hayat Bilgisi-Fen Bilimleri)
10.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Sosyal Bilgiler-İngilizce)
11.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-Görsel Sanatlar)
12.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Türkçe-Matematik)
13.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Müzik- Oyun ve Fiziki Etkinlikler)
14.Final
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İlkokul Kurumlar Yönetmeliği |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi" |
2 |
Plan Çeşitleri, Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Ders Planı |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi" |
3 |
Belirli Gün ve Haftalar, Kulüp Çalışmaları |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi" |
4 |
Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1926-1936-1948-1968) |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi" |
5 |
Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1998-2005) |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi" |
6 |
2018 Programı ve programla ilgili temel kavramlar |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
7 |
Trafik Güvenliği-İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
10 |
Sosyal Bilgiler ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
11 |
İngilizce ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
12 |
Din kültürü ve ahlak bilgisi ile Görsel sanatlar ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
13 |
Türkçe ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
14 |
Matematik ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
15 |
Müzik ve Oyun ve Fiziki Etkinlikler ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. |
"Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi" |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
MEB (2018). İlkokul Programı (1-4.Siniflar), Derleyen: Özer Daşcan, Ankara: Anı Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akıllı tahta, bilgisayar, tahta, kalem, ders kitabı. |