Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAS 501 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAS 501 Adı: İLKOKUL PROGRAMI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, 2018 yılında güncellenen ilkokul programı, ilkokul kurumlar yönetmeliği ve Türkiye’de Öğretim Programlarıyla (1926-1936-1948-1968, 1998, 2005) ilgili bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 2018 yılında güncellenen ilkokul programı hakkında bilgi sahibi olabilir, ilkokul programını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İlkokul Kurumlar Yönetmeliğindeki plan çeşitleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük ders planları hakkında farkındalık oluşturabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Belirli Gün ve Haftalar, Kulüp Çalışmaları hakkında farkındalık oluşturabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türkiye’de Öğretim Programlarıyla (1926-1936-1948-1968, 1998, 2005) ilgili farkındalık oluşturabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 2018 Programı ve programla ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Trafik Güvenliği-İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Hayat Bilgisi dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Fen Bilimleri dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Sosyal Bilgiler dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 İngilizce ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Din kültürü ve ahlak bilgisi ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-12 Görsel sanatlar dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-13 Türkçe dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-14 Matematik dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-15 Müzik dersi programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-16 Oyun ve fiziki etkinlikler ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanlarını açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1.İlkokul Kurumlar Yönetmeliği 2. Plan Çeşitleri, Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Ders Planı 3. Belirli Gün ve Haftalar, Kulüp Çalışmaları 4. Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1926-1936-1948-1968) 5. Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1998-2005) 6. 2018 Programı ve programla ilgili temel kavramlar 7. vize 8. İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Trafik Güvenliği-İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi) 9.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Hayat Bilgisi-Fen Bilimleri) 10.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Sosyal Bilgiler-İngilizce) 11.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-Görsel Sanatlar) 12.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Türkçe-Matematik) 13.İlkokul öğretim programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları (Müzik- Oyun ve Fiziki Etkinlikler) 14.Final
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlkokul Kurumlar Yönetmeliği "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi"
2 Plan Çeşitleri, Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Ders Planı "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi"
3 Belirli Gün ve Haftalar, Kulüp Çalışmaları "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi"
4 Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1926-1936-1948-1968) "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi"
5 Türkiye’de Öğretim Programlarına Genel Bakış (1998-2005) "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi"
6 2018 Programı ve programla ilgili temel kavramlar "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
7 Trafik Güvenliği-İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
8 Ara Sınav
9 Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
10 Sosyal Bilgiler ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
11 İngilizce ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
12 Din kültürü ve ahlak bilgisi ile Görsel sanatlar ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
13 Türkçe ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
14 Matematik ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
15 Müzik ve Oyun ve Fiziki Etkinlikler ders programının ögeleri, amaçları, kazanımları, alanları. "Kaynak Tarama Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi"
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MEB (2018). İlkokul Programı (1-4.Siniflar), Derleyen: Özer Daşcan, Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, bilgisayar, tahta, kalem, ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 1 30
5.Rapor 14 1 30
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 9 27
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 7 2 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 7 35
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120